پاکستان: آمریکا به جای فرافکنی به ریشه‌یابی اسلام‌هراسی در کشور خود بپردازد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اقدام اخیر آمریکا مبنی بر قرار دادن اسلام‌آباد در فهرست کشور‌های ناقض آزادی مذهبی در جهان را محکوم کرد.

پاکستان: آمریکا به جای فرافکنی به ریشه‌یابی اسلام‌هراسی در کشور خود بپردازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اقدام اخیر آمریکا مبنی بر قرار دادن پاکستان در فهرست کشورهای ناقض آزادی مذهبی در جهان را محکوم کرد.

محمد فیصل گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا در مورد آزادی مذهبی در کشورهای مختلف را رد کرد و آن را برگرفته از انگیزه‌های سیاسی خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: سوالات جدی در مورد اعتبار و بی‌طرف بودن افرادی که در گردآوری این گزارش نقش داشتند، وجود دارد زیرا این گزارش بیانگر شیوه تفکر متعصبانه این افراد است.

وی افزود: جامعه پاکستان, جامعه چند مذهبی و کثرت گراست که در آن مردم از مذاهب و فرقه های مختلف در کنار هم زندگی می کنند. حدود 4 درصد از کل جمعیت کشور ما شهروندان مسیحی، هندو، بودایی و سیک هستند.

محمد فیصل تاکید کرد: رفتار برابر با اقلیت ها و تامین حقوق اولیه آنان بدون تبعیض به عنوان اصول قانون اساسی پاکستان شناخته می شود. از سوی دیگر نشست های ویژه برای اقلیت ها در پارلمان های این کشور برای اطمینان از نمایندگی کافی و مشارکت آنان در فرآیند قانون گذاری تبیین شده است. کمیسیون ملی فعال و مستقل حقوق بشر نیز در این کشور فعالیت دارد که یکی از وظایف آن پرداختن به نگرانی ها در مورد نقض حقوق اقلیت هاست.

وی افزود: آمریکا باید به جای فرافکنی به ریشه یابی اسلام هراسی در کشور خود بپردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: اسلام آباد نیاز به دیکته کردن طرز رفتار با اقلیت های مذهبی و محافظت از آنان را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار