در پی اجرای مصوبات سفر مونسان؛

اردبیل به پایلوت اجرای طرح های گردشگری زمستانی کشور تبدیل می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تبدیل استان به عنوان پایلوت اجرای طرح های گردشگری زمستانی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در جلسه بررسی برنامه های گردشگری استان اردبیل و در پی اجرای مصوبات سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به دستور دکتر مونسان اردبیل به عنوان  پایلوت اجرای طرح های گردشگری زمستانی کشور انتخاب شد.

 وی اضافه کرد: با عنایت ویژه دکتر مونسان به استان اردبیل و با توجه به قابلیت های کم نظیر استان اردبیل در حوزه گردشگری زمستانی این انتخاب انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز قویا برنامه های توسعه محور خود را دنبال می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  اردبیل تاکید کرد: دبیرخانه اجرای طرح های گردشگری زمستانی اداره کل انتخاب شده و با راهبری و هماهنگی استانداری اردبیل برنامه ها به اجرا درخواهد آمد.

به گفته فلاحی در پی ابلاغ ماموریت زمستان بیدار از سوی استاندار اردبیل، برنامه های توسعه محور گردشگری زمستانی با اولویت دنبال می شود و در زمستان امسال نیز برنامه های متنوع در قالب جشنواره زمستانی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در تحقق برنامه ها سهمی جهت مشارکت تمامی دستگاه های فرهنگی، سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی در نظر گرفته شده و با اجرای طرح های پایلوت از سال های آینده شاهد رونق گردشگری استان اردبیل در فصل زمستان خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: استان اردبیل به دلیل اقلیم سردسیر با بیشترین زمان ماندگاری برف و سرما از آب و هوای کم نظیر کوهستانی در کشور برخوردار است و بی شک انتخاب این استان به عنوان پایلوت طرح های گردشگری مطابق با توانمندی این استان است.

فلاحی همچنین از پیگیری تصویب پیشنهاد تعطیلات زمستانی مدارس خبر داد و بیان داشت: این مهم هر چند از سوی مجلس رد شده اما سازمان میراث فرهنگی مجددا این پیشنهاد را ارسال خواهد کرد.

وی متذکر شد: تعطیلات زمستانی مدارس ثمرات قابل توجهی در رونق گردشگری زمستانی استان اردبیل و تمامی استان های سردسیر خواهد داشت. 

انتهای پیام/ح

برنامه های توسعه محور گردشگری زمستانی با اولویت دنبال می شود

برچسب ها: گردشگری ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.