ساخت اسکله های شناور به همت صنعتگران قشمی

مدیر شرکت مجستیک مارین قشم تولید سالانه ١٢ هزار متر مربع اسکله شناور در قشم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،نوید امینی فرد مدیر شرکت مجستیک مارین قشم گفت: سالانه ١٢ هزار متر مربع اسکله شناور در قشم تولید می‌شود.
وی افزود:این میزان تولید ٨٠ درصد ذخیره ارزی برای کشور دارد.
مدیر کارخانه شرکت "مجستیک مارین قشم" گفت: قیمت تمام شده هر مترمربع از اسکله‌های سبک، بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال و اسکله‌های سنگین نیز ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال است که٨٠ درصد ارزانتراز نمونه خارجی است.
نوید امینی فرد گفت: مواد اصلی تشکیل دهنده این شناورها، چوب و رزین است.
وی افزود: این شناور‌ها، بنا به نوع سفارش دارای ابعاد گوناگونی هستند که از آغاز امسال تا کنون ٧٠ فروند اسکله به ابعاد ١٢ متر طول، ٣ متر عرض و یک متر و ٥٥ سانتی متر ارتفاع برای اداره کل شیلات استان گیلان ساخته شده است.
مدیر کارخانه شرکت "مجستیک مارین قشم" گفت: ۴۰ فروند از اسکله‌های شناور چوبی ساخته شده برای اداره کل شیلات گیلان در محل نصب شده است.
نوید امینی فرد افزود: تا یک ماه دیگر ٣٠ فروند باقی مانده نیز بارگیری و نصب خواهد شد.
وی گفت: ۱۵۰ نفر متخصص داخلی با اکثریت بومی در این شرکت فعالیت می‌کنند که با برگزاری دوره‌های آموزشی در محل کارخانه، بیشتر آنان از تخصص‌های ویژه مرتبط با کار برخوردار شده اند.
مدیر شرکت مجستیک مارین قشم گفت: در صورت رفع موانع در زمینه صادرات اسکله‌های تولیدی این شرکت، می‌توانیم میزان اشتغال را به ۳۰۰ نفر افزایش دهیم.
امینی فرد افزود:این شرکت با ۹۵ میلیارد ریال سرمایه، اقدام به خرید زمین، ایجاد بنا و تجهیزات مورد نیاز نمود و تولید محصولات خود را از سال ۹۴ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع آغاز کرد.
وی گفت:شرکت مجستیک مارین قشم سال ۸۹ فعالیت خود را با بهره مندی از برند مجستیک یونان به عنوان شرکت مادر به صورت مونتاژ اسکله‌های شناور ساخت امارات (شعبه شرکت) در قشم آغاز کرد و در سال ۱۳۹۱ با جذب ۶۰ تن از کارشناسان کارخانه مجستیک یونان، مسیر مونتاژ را به سمت تولید اسکله‌های شناور و سپس آموزش نیرو‌های بومی، تغییر داد.
بیش از ۲۰۰ کارگاه و کارخانه تولیدی با حدودهفت هزار نیروی کار در شهرک صنعتی تولا به عنوان شرکت‌های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ر

تولید سالانه ١٢ هزار متر مربع اسکله شناور در قشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.