در نشست مشترک مراکز حوزوی و دانشگاهی مشهد صورت گرفت؛

امضا تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده اسلام تمدنی و پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن

امروز در نخستین نشست مشترک رؤسا و معاونین پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی مشهد مقدس، تفاهم نامه همکاری پژوهشکده اسلام تمدنی و پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن امضا شد.

امضا تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده اسلام تمدنی و پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامنبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نخستین نشست مشترک رؤسا و معاونان پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی مشهد مقدس با حضور معاونان پژوهشی حوزه علمیه خراسان، جامعه المصطفی العالمیه، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و رئیس پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن در این نشست گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از همکاری و هم افزایی استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد پژوهشکده خدمت به توانمند سازی علوم اسلامی و کمک به اسلامی سازی علوم انسانی است، افزود: مبنای پژوهشکده بر این است که با اتخاذ رویکرد مسئله محوری و تقویت آن به حل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد کمک کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: بخش‌هایی که ماهیت کار مشارکتی است می‌تواند دراولویت این همکاری‌ها قرار گیرد که از جمله آن‌ها کرسی‌های مشترک تخصصی، همایش‌های ملی و بین المللی و نمایشگاه هاست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی مسعودی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف برای رسیدن به آرمان‌های نهایی نظام اسلامی توجه به مسئله تمدن اسلامی و جهت گیری به سمت تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه در طول این ۴۰ سال تلاش‌های زیادی برای سازه تمدن اسلامی بصورت نرم افزار و سخت افزاری صورت گرفته است، افزود: در حوزه سخت افزار نقش اساسی از آن سازمان‌ها و نهاد‌های متصدی امر دینداری، فرهنگ، سیاست، اخلاق و اقتصاد مردم است که یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر عهده‌ی این سازمان هاست، بحث هم افزایی نهایی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در شرایط کنونی بعید است که در کوتاه مدت هم افزایی حداکثری محقق شود، ولی مانع رسیدن به سطح حداقلی و فراتر از آن نیز نمی‌شود.

حجت الاسلام مسعودی گفت: در یک هم افزایی سازمانی باید به گفتگو، تبادل اسناد، بهره گیری از تجارب هم پرداخت و فقط اقدامات در سطح تعامل تفاهم نامه‌ای نباشد.

وی با بیان اینکه بهترین بستر گفتگو برای هم افزایی سازمانی جایی است که بستر آن قرار دارد و مناسب‌ترین موقعیت همین هفته پژوهش است، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی این ظرفیت را در طول ۴ دهه واجب دبده که در کنار پژوهش‌های بنیادین و سمت گیری به اقدامات مرجعیتی و ابر اقدامات پژوهشی، نگاه بسیار جدی به به مسئله راهبرد‌ها در سطح سازمانی بویژه پژوهشی داشته باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد سیاست گذاری‌ها و اقدامات در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام//ف.ش
 

نخستین نشست مشترک رؤسا و معاونین پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی مشهد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.