رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

توسعه گردشگری، دیپلماسی فرهنگی ایران را از وابستگی نجات می‌دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مدعی است که توسعه گردشگری، دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی ایران را از وابستگی به نفت و سلطه گری نجات خواهد داد.

توسعه گردشگری، دیپلماسی فرهنگی ایران را از وابستگی نجات می‌دهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام احمد مازنی در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت‌های کیفی فرهنگی در عرصه گردشگری، ایجاد درک مشترک از گردشگری، آموزش سرمایه انسانی، ایجاد موازنه در حوزه بین الملل، مشخص شدن اولویت‌ها در حوزه گردشگری و تبدیل تحریم به فرصت در این صنعت را از مهمترین این ضرورت‌ها دانست.

وی با بیان اینکه بخشی از عوامل موثر در گردشگری ذی نفعان و تشکل‌های مردم نهاد هستند، افزود: نگاه‌های متفاوتی در این عرصه وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه در عرصه فرهنگ دچار مشکل هستیم و جامعه و صاحب نظران موثر در حوزه فرهنگ نگاه شان گاهی تا ١٨٠ درجه متقاوت است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال؛ زمانی که یک موسیقی خیابانی برگزار می‌شود، عده‌ای ناراحت می‌شوند و بر این باورند که افرادی که با آلات لعب و لهو وارد خیابان شده اند اضمحلال فرهنگی را رقم زده اند، اما در نقطه مقابل از برخورد با هنرمندان انتقاد می‌شود.

مازنی با تاکید بر اینکه در گردشگری نیز باید شرایط برای حضور همه اقشار و ملت‌ها در این حوزه فراهم شود، اظهار کرد: در سازمان میراث فرهنگی کشور و در مجموعه حاکمیت نیاز به موازنه، هماهنگی و همدلی برای ایجاد گردشگری مطلوب جمهوری اسلامی داریم.

وی با تصریح بر اینکه ملت‌ها برای گردشگری دنبال فساد نیستند و اگر به ایران می‌آیند برای دیدن آثار تاریخی، مذهبی و فرهنگی است، گفت: بنابراین باید دست گردشگران و کسانی که تلاش می‌کنند تا گردشگر وارد کشور شود، بوسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه باید از اختلاف نظر‌ها برای رسیدن به یک موازنه مشترک در ارکان نظام استفاده کرد، افزود: عناصری که در سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی در عرصه گردشگری موثر هستند باید آنلاین و به روز از دانش و فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری کسب اطلاع کنند.

مازنی آموزش در حوزه گردشگری الکترونیک را مهم تلقی کرد و گفت: اگر فعالان گردشگری از دانش فضای اینترنت بهره‌مند نباشند، عقب می‌مانند.

وی بر ضرورت دانش، مطالعه مستمر و به روز در حوزه گردشگری به عنوان یک ضرورت غیرقابل انکار هم تاکید کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر این نکته که تروریسم پروری و ارتجاع منطقه را قبول نداریم، تاکید کرد: در عین حال اگر قرار است حوزه گردشگری رونق پیدا کند، نیازمند موازنه در عرصه بین الملل هستیم. باید به به جز رژیم اشغالگر قدس با مابقی کشور‌ها برای رونق گردشگری وارد مذاکره شویم.

مازنی همچنین با بیان اینکه گردشگری زیارت از جمله اولویت‌هایی است که باید در صنعت گردشگری توجه ویژه‌ای به آن شود، گفت: کلیسا‌های چند هزار ساله در ایران داریم که با تعریف گردشگری زیارتی اسلامی و دیگر ادیان باید زمینه بازدید گردشگر خارجی از آن‌ها فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که خروجی این نمایشگاه منجر به رشد و رونق کمی و کیفی گردشگری بیشتر در ایران شود.

سادینا آبایی رئیس اپراتور شبکه علمی کشور در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری فارس با اشاره به حضور فعالان بخش گردشگری سلامت در کنار بخش خصوصی در این نمایشگاه، گفت: در روزگاری که کشور ما دچار جنگ اقتصادی است، ما به عنوان بخش خصوصی در کنار دولت هستیم، ایران، کشور و نظام جمهوری اسلامی برای ماست.

وی با اشاره به اصالت و تمدن جامعه ایرانی، افزود: مردم جمهوری اسلامی ایران ملتی هستند که توانسته اند اصالت خود را در زمان‌های سخت نشان دهند.

رئیس اپراتور شبکه علمی ایران بیان کرد: اپراتور شبکه علمی ایران به خاطر عجین بودنش با حوزه‌های بیمارستانی و دانشگاهی و تحقیقاتی، برگزاری این نمایشگاه را در حوزه کاری خود مدنظر قرار داد تا بتواند در استان‌ها نیز حضور پررنگ داشته باشد و اشتغالزایی را برای جوانان به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: شرایط فعلی کشور، شرایط بخصوصی است وبخش خصوصی توان این مسئله را دارد که در کنار دولت و مجلس، و ملت ایران بتواند حوزه اقتصاد را به سمت نقطه آرمانی سوق دهد.

رئیس اپراتور شبکه علمی کشور خطاب به مونسان، معاون رئیس جمهور در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من به عنوان عضوی در حوزه فناوری اطلاعات طرحی در زمینه گردشگری سلامت آماده کرده ام که امیدوارم بدون ایجاد سختی آن را به پیش ببریم چرا که ما می‌توانیم گردشگری سلامت را با داشتن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به نقطه‌ای برسانیم که برای کشور مثمر ثمر باشد و در دنیا به آن بها دهند.

آبایی ادامه داد: اگر بتوانیم چرخه تجارت الکترونیک را در کشورمان به منصه ظهور برسانیم، اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.