قاسمی:

سخنان مقامات آمریکایی درباره مذاکره و توافق جدید، مصداق آزموده را آزمودن است

سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات کریستوفر فورد دستیار وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

سخنان مقامات آمریکایی درباره مذاکره و توافق جدید، بی ارزش و مصداق آزموده را آزمودن استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات کریستوفر فورد دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در منع اشاعه و امور بین الملل گفت: وی هم مثل برخی همکاران خود متاسفانه بر اساس آرزو‌های خام خود اظهارنظر کرده است و قطعا اگر فقط یک بار دیگر به سخنان خود نگاهی داشته باشد متوجه تناقض‌ها و ناراستی‌های سخنان بیهوده و بی اساس خود خواهد شد.

قاسمی افزود: آمریکا بزرگترین ناقض تعهدات بین المللی است و نقض و سرپیچی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نمونه بارز رفتار‌های یک دولت ناآرام و سرکش و لجوج است. جامعه بین المللی براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت برجام را توافقی می‌داند که باید مفاد آن از سوی همه کشور‌ها و طرف‌های ذیربط رعایت شود. بویژه همه طرف‌های اصلی آن، یعنی کشور‌های پنج بعلاوه یک باید متعهد و پایبند به تعهدات خودباشند، اما این کشور قانون گریز و قانون شکن آمریکا بود که بدون هیچ دلیل و مستندی و با وجود اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بار‌ها پایبندی ایران به برجام را تایید کرده بود، اقدام به خروج یکجانبه و غیرقانونی از این توافق کرد و به رویکرد علنی این کشور در اصرار بر عدم اجرای تعهدات بین المللی خود ادامه داد.

وی ادامه داد: سرپیچی، سرکشی و کینه توزی دولت فعلی آمریکا در قبال برجام حتی پس از خروج این کشور از برجام با تهدید سایر کشور‌ها به اجرای آن نیز متوقف نشده است و این کشور، بی توجه به تمامی موازین بین المللی و حقوقی در رویکردی نادر و بسیار خطرناک، کشور‌هایی که پایبند به قطعنامه ۲۲۳۱ مانده اند را یا مجازات می‌کند و یا به صورت مصرانه با اعزام هیات‌های مختلف، تهدید به مجازات و تحریم و تحدید می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: برجام به حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی کمک قابل توجهی کرده است و نقض این توافق و قطعنامه شورای امنیت اقدامی بی ثبات کننده و در جهت تخریب و تهدید صلح و امنیت بین المللی و منطقه‌ای است و این کشور باید پاسخگوی عواقب تضعیف این توافق باشد. سخنان این مقام آمریکایی و دیگر مقامات آن کشور پیرامون برجام و برنامه موشکی ایران که عملا نشان داده اند پایبند به تعهدات خود و هیچ قاعده و عرف بین المللی نیستند و در همه زمینه‌ها رویکردی مبتنی بر استاندارد‌های دوگانه دارند، برای ما کاملا بی ارزش شده است و سخن از مذاکره و توافق مجدد مصداق آزموده را آزمودن است. ما دولت قانون شکن آمریکا را به احترام به حقوق بین الملل و پایبندی به تعهدات بین المللی خود فرا می‌خوانیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
حداقل تعهد بدن تا زماني كه مذاكرات ادامه داره تحريم ها رو تعليق ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
یعنی چی که میگید برجام به حفظ صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای کمک کرده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
به همان هسته ای پایبند نیستند که به قولهایشان عمل کنند و پولهایمان را بدهند و از تحریم دارو و هواپیما و...هم نگذشتند
آیا اینها اهل مذاکره اند یا خونریزی؟
آخرین اخبار