مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد :

۸۵ درصد اقتصاد تایباد وابسته به حوزه کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد گفت: ۸۵ درصد اقتصاد تایباد وابسته به حوزه کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن است.

۸۵ درصد اقتصاد تایباد وابسته به حوزه کشاورزی استمحمد میری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد در گفتگوی اختصاصی با   خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   گفت : با توجه به شرایط جوی کنونی و کاهش نزولات آسمانی و تشدید خشکسالی‌ها، اکنون بالغ بر ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصولات کم‌آب‌طلب اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: آب یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی در این شهرستان محسوب می‌شود و با توجه به افت منابع آبی زیرزمینی و خشکسالی‌های اخیر کشت محصولاتی با آبیاری کمتر مثل گیاهان دارویی، زعفران، پسته، انگور، گل محمدی، زیره سبز ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد اظهار داشت : آبیاری به شیوه سنتی، اجرای عملیات کشاورزی با روش‌های قدیمی و کاشت محصولات با نیاز آبی بالا باعث هدر رفت آب شده است.

میری تصریح کرد: در سال‌های اخیر با حمایت ویژه دولت و وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های تشویقی و یارانه برای کشاورزانی که نسبت به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با هدف افزایش بهره‌وری در مصرف آب اقدام کنند، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: صرفه‌جویی ۳۵ درصدی در مصرف آب از طریق کشت محصولات کم‌آب‌طلب و روش‌های آبیاری نوین، انجام شده است و یکی از رسالت‌ها و سیاست‌های مدیریت جهاد کشاورزی تایباد، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، همایش‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی از طرق مختلف است که اقدامات خوب و موثری نیز در این زمینه انجام شده است.

مدیر  جهاد کشاورزی تایباد افزود : این شهرستان ظرفیت توسعه کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی، زیره سبز و... را که با اقلیم منطقه سازگار است، دارد و زمینه فعالیت و اشتغال‌زایی در تولید این محصولات فراهم است.

انتهای پیام //ز. ج


صرفه جویی ۳۵ درصدی در مصرف آب از طریق کشت محصولات کم آب طلب در تایباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.