افزایش 30 درصدی صادرات از خراسان جنوبی

صادرات از بازارچه مرزی ماهیرود با بازگشایی درب منطقه ویژه اقتصادی، 30 درصد افزایش می یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  خاشی مدیرکل گمرکات استان گفت: درب صادراتی قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی سال گذشته راه اندازی و چند ماه پیش به دلایل مختلف بسته شد.

وی با بیان اینکه با دستور استاندار جدید این درب قرار است تا قبل از پایان آذرماه به روی تجار و بازرگانان باز شود، افزود: با راه اندازی این درب، هزینه های فعلی ترانزیت در مرز ماهیرود از 15 میلیون تومان به کمتر از 8 میلیون تومان می رسد که این علاوه بر کاهش هزینه های تاجران، به نفع شرکت های حمل و نقل باری هم خواهد بود.

خاشی قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی را به دلیل واقع شدن در جوار مرز، جزء استثنائات کشور عنوان کرد و گفت: برای جذب بیشتر صادرکنندگان تلاش داریم حداکثر تسهیلات و زیرساخت ها را برای فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم کنیم.

مدیر کل گمرکات استان با اشاره به رایزنی با تجار و مسئولان کشور افغانستان برای بازگشایی درب منطقه ویژه گفت: این درب با دارا بودن 8 ردیف ورودی و خروجی علاوه بر تسهیل در صادرات و واردات کالا به انجام فعالیت های صادراتی نیز سرعت می بخشد.

خاشی، با بیان اینکه هم اکنون در مرز ماهیرود 3 واحد کاری با 3 قانون مشخص وجود دارد، افزود: پایان مرزی با دارا بودن گمرک رسمی، بازارچه مرزی با تبعیت از قانون مبادلات مرزی و منطقه ویژه اقتصادی با تبعیت از قانون مناطق ویژه کشور، سبب شده تا بسیاری از صادرکنندگان و تولید کنندگان از مرز ماهیرود استقبال کنند.

وی افزود: اگر چه امسال حدود 50 روز محدودیت صادرات در 4 قلم کالا داشتیم ولی هم اکنون این مشکل برطرف شده و الان شاهد تردد روزانه 700 کامیون در مرز ماهیرود هستیم.

انتهای پیام/ ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار