حجم مبادلات تجاری خراسان جنوبی باید ۵ برابر شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: حجم مبادلات تجاری استان خراسان جنوبی در چشم انداز ۱۴۰۴ باید به ۵ برابر میزان فعلی افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای مبادلات مرزی در گمرک ماهیرود گفت: در حال حاضر تنها یکی از معابر مرزی استان فعال است و تلاش خواهیم کرد تمامی 4 معبر و سایر گذرگاه های مرزی استان با کشور افغانستان فعال شوند.

وی افزود:33 درصد از صادرات کشور به افغانستان از طریق خراسان جنوبی به انجام رسیده که بیان گر اهمیت و جایگاه مهم استان در این زمینه است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تاش می شود تمام 4 معبر و بازارچه های هم مرز با کشور افغانستان فعال شوندو همچنین باید مرز ماهیرود 24 ساعت  فعال شود که در این صورت ترانزیت رونق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه 33 درصد صادرات کشور به افغانستان از طریق خراسان جنوبی انجام می شود تصریح کرد: این مهم نشان از اهمیت و جایگاه استان در زمینه صادرات کالا دارد.

معتمدیان با بیان اینکه بیش از 90 درصد از حجم مبادلات خراسان جنوبی به کشور افغانستان است تصریح کرد : این در حالی است که میزان صادرات سال 96 به افغانستان 896 میلیون دلار بوده است.

خاشی مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی  هم در این جلسه به افزایش صادرات از مرز ماهیرود در ماه های اخیر اشاره کرد و افزود: روزانه بیش 700 کامیون وارد این مرز می شود.

شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت: با باز شدن درب واحد صادرات پیش بینی می شود 30 درصد افزایش صادرات داشته باشیم.

در این جلسه مقرر شد: درب واحد صادرات و واردات از قطعه منفصله مرز ماهیرود هفته آینده باز شود که کاهش هزینه تجار و رونق صادرات و واردات و افزایش ترانزیت از مزیتهای باز شدن درب واحد صادرات و واردات است.

همچنین در این جلسه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، تجار ایرانی و افغان به بیان برخی از مشکلات از جمله کمبود نیروی انسانی، نقص در تجهیزات آتش نشانی، برق و جاده پرداختند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.