رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران:

شورای عالی استان‌ها طی یک سال 18 مصوبه داشت/ انتخابات هیئت رئیسه تا دقایقی دیگر برگزار می‌شود

الویری گفت: تا دقایقی دیگر 9 نفر به عنوان هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها انتخاب خواهند شد.

شورای عالی استان‌ها طی یک سال 18 مصوبه داشت/ انتخابات هیئت رئیسه تا دقایقی دیگر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها صبح امروز پیش از آغاز دوازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه سال دوم شورای عالی استان‌ها گفت: به موجب آیین نامه داخلی شورای عالی استان‌ها انتخابات هیئت رئیسه هر سال تکرار می‌شود و از آنجایی که امروز آخرین روز کار هیئت رئیسه‌ای است که سال گذشته انتخاب شد تا دقایقی دیگر انتخاب هیئت رئیسه جدید برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول رئیس انتخاب می‌شود و در مرحله بعد هم نایب رئیس انتخاب خواهد شد، گفت: در مرحله سوم هم سخنگو و شش منشی برای هیئت رئیسه انتخاب خواهند شد که در نهایت 9 نفر انتخاب می‌شوند.

الویری در خصوص مهمترین کارهایی که در یک سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: 18 مصوبه داشتیم و مهمترین مسئله مدیریت یک پارچه شهری بود که در قالب طرح به مجلس دادیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نقش اعضای شورای عالی استان‌ها در برنامه ریزی استان مهم بوده است و تلاش کردیم که بیشتر از قبل اختیار داشته باشند، گفت: قبلا نقش آنها مشاوره‌ای بوده و ما مصوب کردیم که آنها حق رأی داشته باشند.

وی افزود: همچنین بودجه سالانه را تصویب کردیم و چون رهبر انقلاب برای خرید کالای داخلی به همه ابلاغ کرده بودند ما هم برای اجرای این مسئله در شهرداری‌ها به آن توجه کردیم.

الویری با بیان اینکه درآمدهای پایدار و رفع درآمدهای ناپایدار را مصوب کردیم، ادامه داد: مصوبه‌ای را برای حفظ حقوق اعضای شوراهای شهر داشتیم که از آن نمونه می‌توان به مسئله عضو زرتشتی شورای یزد اشاره کرد که با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام این مسئله حل شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه برای هیئت رئیسه 28 نفر کاندیدا هستند و 9 نفر انتخاب می‌شوند، گفت: 8 نفر از افراد کاندیدا هم اکنون نیز عضو هیئت رئیسه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار