رئیس شورای عالی استان‌ها؛

شورای عالی استان‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان برای امور زیر بنایی نیاز دارد

الویری با بیان اینکه وزارت کشور ۳۶ میلیارد تومان برای بودجه سال ۹۸ شورای عالی استان‌ها پیشنهاد داده بود، گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شده است.

کاظمی / شورای عالی استان‌ها 150 میلیارد تومان برای امور زیر بنایی نیاز داردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها پیش از سخنان غلامرضا تاجگردان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس پیشنهاداتی برای توجه به بودجه شورای عالی استان‌ها مطرح کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه وضعیت شهرداری‌ها در بودجه سال ۹۸ با مشکل روبه رو است، گفت: سهم شهرداری‌ها به درستی پرداخت نمی‌شود.

وی با اظهار تأسف از اینکه در بودجه ۹۷ سهم شهرداری‌ها از یارانه سوخت داده نشد، گفت: این مسئله در بودجه ۹۸ هم تکرار شده است.

الویری با اشاره به اینکه در پرداخت بلیت مترو و اتوبوس یک سوم سهم مسافر، یک سوم سهم شهرداری و یک سوم سهم دولت است، اظهار کرد: چند سال است که دولت سهم خود را پرداخت نکرده است و باید نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با انتقاد از عدم پرداخت اعتبارات لوازم ایمنی و آتش نشانی ادامه داد: موضوع دیگر سهم شهرداری‌ها از محل جرایم رانندگی است که دولت باید درصدی از آن را به شهرداری‌ها پرداخت کند و مجلس هم باید تمهیداتی در نظر بگیرد که وقتی افراد در مقام اجرا می‌آیند از پرداخت موارد قانونی خودداری کنند.

وی در خصوص میزان بودجه سال ۹۸ شورای عالی استان‌ها گفت: پیش بینی ما این بود که ۲۸ میلیارد تومان اختصاص دهند و پیشنهادی هم که وزارت کشور داد رقمی معادل ۳۸ میلیارد تومان بود.

الویری تصریح کرد: پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد ما ۱۵۰ میلیارد تومان برای امور زیربنایی و ساختمان‌ها نیاز داریم که در حال حاضر بودجه ۹۸ شورای عالی استان‌ها ۲۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها باید شورای استان‌ها و شهرستان‌ها را هم پوشش دهد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه کارکرد شورای استان‌ها مقررات‌گذاری و نظارت است تشابه زیادی با کارکرد مجلس دارد و تقاضا داریم از این جهت به آن توجه شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار