هر آنچه از بیماری نقرس باید بدانید+ اینفوگرافی

افزایش اسید اوریک خون باعث رسوب کریستال‌هایی در قسمت‌های مفصلی اندام یا بافت‌های همبند می‌شود که با التهاب و درد در یک یا چند مفصل همراه است.

بهترین درمان های طبیعی برای نقرس+اينفوگرافيبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، نقرس یکی از انواع بیماری‌های ورم مفاصل می‌شود که با درد همراه است. نقرس در اثر افزایش اسید اوریک در خون به وجود می آید و در این بین یکی از عوامل افزایش دهنده اسید اوریک، دریافت زیاد مواد غذایی حاوی اسید آمینه "پورین" است.

اسید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال هایی در مفاصل ته نشین شده و باعث قرمزی، متورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل می گردد که بیشتر در انگشت شست پا، پاشنه پا، قوزک پا، زانو و آرنج ظاهر می شود.

آیا شما در معرض خطر ابتلا به نقرس هستید؟

برخی مشکلات احتمال بروز نقرس را افزایش می‌دهند. این مشکلات و بیماری‌ها شامل: افزایش فشار خون، دیابت نوع 1 و 2، کلسترول بالا، مشکلات گوارشی، کاهش توده عضلانی، چاقی، مصرف غذاهای پورین‌دار، گرسنگی یا کم‌خواری، بیماری‌های کلیوی و لوسمی (سرطان خون) و پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی) و ناهنجاری در هموگلوبین.

علائم بیماری نقرس

علامت مشخصه این بیماری ورم، قرمزی و درد شدید مفصل شست پاست؛ البته ممکن است با ورم و درد مفاصل دیگر مانند مچ پا یا زانو نیز خود را نشان دهد اما حالت اول شیوعی بیشتر دارد.

با حضور طولانی مدت میزان اسید اوریک اضافی در بدن ممکن است رسوب این بلورها در بافت کلیه رخ داده و کل بدنه کلیه تخریب شده و بیمار دچار نارسایی کامل کلیه شود.

در مبتلایان به نقرس رسوب بلورهای اسیداوریک در سایر بافت‌های بدن مانند زیر پوست به‌خصوص پوست آرنج و مچ دست به صورت برجستگی دیده می‌شود که می‌تواند باعث التهاب بورس مفاصل و درد شود. این برجستگی های زگیل مانند می توانند در لاله گوش هم دیده شوند که علامت خاص نقرس است.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به نقرس

  • از زیاد مصرف کردن ویتامین C بپرهیزید، زیرا این ویتامین تولید اسید اوریک را افزایش می‌دهد.
    - از زیاد مصرف کردن ویتامین B3 بپرهیزید (بیشتر از 50 میلی گرم در روز). زیادی نیاسین جلوی خروج اسید اوریک را از بدن می‌گیرد.
    - از مصرف کردن مکمل های آهن جدا بپرهیزید. زیادی آهن در خون باعث ورود اسید اوریک در مفاصل می باشد.

بهترین درمان های طبیعی برای نقرس+اينفوگرافي

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.