فناوری اطلاعات به افزایش درآمد سرانه مردم استان کمک می کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: فناوری اطلاعات به افزایش درآمد سرانه مردم استان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در آیین شروع به کار نخستین رویداد کارآفرینی سلامت شمالغرب کشور افزود: بهترین و شاید تنها راه پیشرفت و توسعه استان اردبیل بر فناوری ارتباطات و اطلاعات مبتنی می باشد، این فناوری که قسمت بزرگی از آن بخش خدمات را شامل می شود در واقع نقش محرک بخش های کشاورزی و صنعت را دارد.

وی بیان کرد: از مجموع سالانه 750 هزار تن محصول سیب زمینی تولیدی در اردبیل حدود 110 هزار تن به مصارف درون استانی رسیده و بقیه اغلب با تنزل قیمت روی دست کشاورزان می ماند درحالیکه با ایجاد واحدهای سورتینگ و تولید بسته های فرآوری شده سیب زمینی می توان به واسطه همین نرم افزار و اپلیکیشین ها آن را به آسانی در دورافتاده ترین نقاط ایران فروخت.

حسین زاده بیان کرد: رویدادهای کارآفرینی و استارتاپ ها بخش عمده ای از رویکرد استان در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه استان می باشند.

وی گفت: از مجموع ایجاد 20 هزار نفر شغل در استان اردبیل که وعده آن داده شده تعداد قابل توجهی بر رویدادهای کارآفرینی در دانشگاه های این استان تمرکز دارد.

مسئول شورای راهبری ستاد دانش بنیان استانداری تاکید کرد: استارتاپ ها باید اقتصاد محور و نتیجه گرا باشند.

وی با بیان اینکه لازمه موفقیت اینگونه ایده ها یافتن سرمایه گذاران توانمند است، گفت: هیچگونه نیازی به مجوز ارگان های ذیربط برای فعالیت در این بخش نمی باشد.

انتهای پیام/ع

فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.