تلاش بانک مرکزی عراق در راستای گشایش مسیر مبادلات مالی با ایران

رئیس بانک مرکزی عراق از نزدیک بودن امضای توافقنامه‌ای با آمریکا برای دستیابی به معافیت مالی در مبادلات تجاری با ایران پس از اجرای تحریم‌ها خبر داد.

بانک مرکزی عراق از دستیابی به معافیت مالی در مبادلات با ایران خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «علی محسن العلاق» رئیس بانک مرکزی عراق در مصاحبه با العربی الجدید اعلام کرد: به زودی توافقنامه‌ای میان عراق و آمریکا امضا می‌شود که به موجب آن بغداد در مبادلات تجاری خود با ایران به معافیت‌های مالی دست می‌یابد.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، موضع بانک مرکزی عراق در تعاملات تجاری خود با تهران چگونه است، گفت: فعالیت بانک مرکزی عراق منطبق با تحریم‌های آمریکا است و تعاملات دلاری با ایران از سال ۲۰۱۲ متوقف شده است. در واقع نمی‌توان در این شرایط داد و ستدی انجام داد چرا که معاملات با دلار به دلیل گذر از سامانه مالی آمریکا توقیف خواهد شد  و به همین منظور عراق از سایر ارز‌ها استفاده می‌کند.

وی از رسیدن به توافقی میان عراق و آمریکا برای دستیابی به برخی معافیت‌های مالی در تعامل با ایران خبر داد و اعلام کرد  گفتگو‌ها در این باره پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و در چند روز آینده این موضوع به سرانجام می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
دور زدن تحریم ها
آخرین اخبار