اعلام برنامه‌های هفته پژوهش در آذربایجان شرقی

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان آذربایجان‌شرقی برنامه‌های هفته پژوهش در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عسگری دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان‌ها با توجه به سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال گفت: پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی؛ شعار هفته پژوهش امسال اعلام شده که با توجه به برنامه‌ها و روز شماری که برای این هفته در نظر گرفته شده، ملاک عمل حل چالش‌های روز کشور و در راس آن‌ها استان‌هاست که دانشگاه‌ها باید به این سمت بروند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه هفته پژوهش سال‌جاری از ۲۴ تا۳۰ آذرماه همزمان با سراسر کشور در دانشگاه و سایر مراکز تحقیقاتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: روز اول هفته پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه‌ها درنظر گرفته شده است که هدف از نامگذاری این روز، آشنایی دانش‌آموزان و با فضا‌های آموزشی وپژوهشگاه‌ها است.

به گفته وی، صبح روز دوم تجلیل از پژوهشگران و فناوران و عصر همان روز پژوهش و فناوری و رسانه نامگذاری شده است، روز سوم هفته پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری و چالش‌های ملی نامگذاری شده است، صبح روز چهارم نیز پژوهش، فناوری، علوم انسانی و هنر در راستای وحدت حوزه و دانشگاه و عصر همان روز پژوهش، فناوری و مسئولیت‌های اجتماعی نامگذاری است، روز پنجم هفته پژوهش، فناوری و تعاملات بین‌المللی نام گرفته است.

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای استان‌ها گفت: مراسم نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان آذربایجان‌شرقی از جمله این برنامه‌هاست که با حضور مسوولان در محل تالار لعل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزارخواهد شد.

این مقام مسوول یادآور شد: در این مراسم از پژوهشگران با گروه‌های عمده (علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر همچنین در علوم پزشکی هم گروه‌های عمده سه‌گانه (علوم پایه، پزشکی و پیراپزشکی) تجلیل صورت خواهد گرفت.

به گفته وی اجرای مراسم زنگ پژوهش با حضور مسوولان استانی و خیران مدرسه‌ساز، دیدار با نخبگان، پیشکسوتان علمی، مخترعان و کارآفرینان استان و تجلیل از خدمات آنان و برگزاری تور‌های پژوهشی برای بازدید از مراکز تولیدی، معدنی، و پژوهشی استان و برگزاری جشنواره دانش‌آموزی و تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

عسگری تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینار‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه و سازمان‌ها، برگزاری برنامه «دانشگاه با در‌های باز» در یکی از روز‌های هفته پژوهش و فناوری به منظور حضور پژوهشگران، صنعتگران، معلمان و دانش آموزان در دانشگاه‌ها و مراکز و فناوری و معرفی توانمندی‌های دانشگاه‌ها در توسعه منطقه‌ای و ملی، برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار، و رونمایی از دستاورد‌های جدید با رویکرد کارآفرینی و مهارت آموزی و بر اساس پتانسیل‌های منطقه به منظور حل مشکلات و چالش‌ها و برگزاری سمینار‌های «شناسایی نیاز‌های پژوهشی و فناوری» توسط کارشناسان و سازمان‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری به منظور حل چالش‌ها و تنگنا‌های استان از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در سال‌جاری افزود: برگزاری نشست‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مختلف، تجلیل از پژوهشگران و روز دانشگاه و در‌های باز از جمله این برنامه‌هاست.

 

انتهای پیام/ش

اجرای مراسم زنگ پژوهش با حضور مسوولان استانی و خیران مدرسه‌ساز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار