نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز کشور ؛

برای ارتقای جایگاه نماز باید از همه ظرفیت‌ها بهره برد

نماینده رییس جمهوری در ستاد اقامه نماز کشور در قزوین گفت:: باید همه ظرفیت‌ها از جمله پول، جایگاه، امکانات، و روابط اجتماعی برای نماز و ارتقای جایگاه آن صرف شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد حسین رضایی نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز کشور در چهارمین اجلاس استانی نماز در قزوین گفت: برای ارتقای جایگاه نماز باید از همه ظرفیت‌ها بهره برد و ا. ز. مسئولان و مردم انتظار می‌رود هرکاری می‌توانند انجام دهند و راحترین کار این است که خود را خادم نماز کنند.

رضایی افزود:از همین الان تصمیم بگیریم خادم نماز باشیم و دراین فضای معنوی از خدا بخواهیم ما را از جمله کسانی قرار دهد که از همه ظرفیت‌های خود برای اقامه نماز استفاده می‌کنند.

رضایی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید رجایی، گفت: شهید رجایی همیشه می‌گفت به نماز نگویید من کار دارم به کار بگویید من نماز دارم و این توجه به نماز در کنار سایر ویژگی‌های اخلاقی موجب شده است از وی همواره به نیکی یاد شود.

استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: به دلیل ضعف در مهارت برقراری ارتباط و برقراری رابطه قلبی و عاطفی با شنونده نمی‌توان در مهارت‌های دیگر که جلب اعتماد مخاطب است موفق بود.

زاهدی افزود: باید به گونه‌ای رفتار کرد تا در مخاطبی که به نماز دعوت می‌شود اعتماد ایجاد شود.

وی گفت: باید برنامه‌های آموزشی برای مربیان و ائمه جماعات برگزار شود تا با بهره گیری از استادان فن در حوزه مهارت‌های زندگی بتوان به مهارت بعدی که دعوت به نماز است دست یافت.

استاندار گفت: در مدارس و برخی نقاط شهری و راه‌های ارتباطی استان درخصوص برپایی نماز جماعت مشکلاتی وجود دارد که باید مدیران و مسئولان استان برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

وی افزود : وضعیت نمازخانه‌ها در ادارات به ویژه در مجتمع‌های بین راهی بهتر شده است و هرچقدر که جلوتر می‌رویم عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه بهتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم در این مراسم گفت: وقتی مسئولان برای امر دین و نماز ورود پیدا می‌کنند بسیار ارزشمند است و اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: ترجمه اقامه نماز همان کاری بود که امام حسین (ع) در زمینه تحقق عدالت و اجرای امر به معروف و نهی از منکر انجام داد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: اقامه نماز واقعی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

امام جمعه قزوین گفت: برقراری عدالت، عفت، اخلاق، وحدت و همدلی از جمله نشانه‌های اقامه نماز در یک جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: همانطور که نماز ستون دین است، ولایت ستون نماز است و امام باقر فرمودند: دین پنج ستون دارد، اما ولایت از همه افضل است.

انتهای پیام/

چهارمین اجلاس استانی نماز در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار