اشتغال ۳۰۰ نفری در فاز اول کارخانه فولاد بافت

استاندار کرمان در جلسه مشترک رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی شهرستان بافت خبر از بهره برداری کارخانه فولاد در آینده‌ای نزدیک داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  جلسات رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی شهرستان بافت با حضور استاندار کرمان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، نماینده مردم بافت، ارزوئیه و رابر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و مسئولین این شهرستان برگزار و در خصوص مسائل و مشکلات ۱۷ طرح تولیدی بحث و تبادل نظر شد.

 فدائی استاندار کرمان در حاشیه این جلسات گفت: سفر به شهرستان‌ها و پیگیری روند اجرای پروژه‌ها یکی از برنامه‌هایی است که در قالب جلسات رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

وی گفت: "خوشبختانه پروژه‌های خوبی در شهرستان بافت در حال اجرا است و امروز تلاش کردیم موانع و مشکلات ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح‌ها را با مصوباتی که داشتیم حل کنیم. "

استاندار کرمان با اشاره به اشتغال ۳۰۰ نفری در فاز اول کارخانه فولاد افزود: فاز اول این کارخانه به زودی به بهره برداری می‌رسد و در صورت تکمیل فاز دوم کارخانه برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

در این جلسه در خصوص ۶ محور، شامل: توسعه و تکمیل طرح در دست اقدام فاز اول باند دوم محور بافت-سیرجان به منظور پوشش ورودی

طرح فولاد، اجرای خط ریلی سیرجان-بافت- کرمان، حل مشکلات مربوط به خط انتقال آب و زمین ایستگاه پمپاژ آب طرح فولاد، تأمین برق مورد نیاز اجرای فاز دوم و واحد گندله سازی، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی نسل سوم و چهارم، تسهیل و تسریع مراحل قانونی اخذ اراضی واگذاری به شرکت فولاد باهدف رفع مشکلات مربوط به موانع تولید کارخانه فولاد بافت بحث و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین رفع مشکلات مربوط به موانع تولید کارخانه کرک با محوریت تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از موضوعات دیگر این جلسه بود و مقرر شد در خصوص ارائه ۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی به این کارخانه؛ بانک کشاورزی نسبت به تأمین میزان اعتبار مورد نظر اقدام کند.

مساعدت در صدور مجوز مرغداری، برای افزایش ظرفیت واحد‌های مرغداری گوشتی و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های موجود، یکی دیگر از محور‌های جلسه بود و مقرر شد از محل ابطال موافقت اصولی مواردی که کاری انجام نداده اند مجوز ۲۰۰ هزار قطعه به کشتارگاه داده شود.
موانع پیش روی سیلوی گندم بافت و درخواست اعطای تسهیلات ارزان قیمت و مساعدت در تحویل و ذخیره سازی گندم از سوی اداره غله، یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه رفع موانع تولید بود که در مورد آن تصمیم گیری شد.

اعطای زمین به سرمایه گذار فعال در حوزه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات و با سرمایه گذاری بانک حکمت ایرانیان یکی دیگر از مصوبات جلسه رفع موانع تولید بود که مقرر شد زمین در اختیار سرمایه گذار در بافت و یا یکی دیگر از مناطق استان تعلق گیرد.

تصمیم گیری در مورد اعطای تسهیلات ارزان قیمت به واحد‌های دامداری موجود در راستای تأمین شیر مورد نیاز کارخانه شیر بافت و اصلاح نژاد دام‌ها و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص حل مجوز‌های لازم معدن گهر منگنز، آبرسانی به هتل بافت، طرح ساماندهی غار جفریز و رسیدگی به مسائل و مشکلات محصول گردو در شهرستان بافت از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/ی

فاز اول کارخانه فولاد بافت بزودی به بهره برداری می‌رسد

برچسب ها: صنعت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار