«دولت وحدت ملی» و کابینه ای که هیچ وقت کامل نشد

دولت وحدت ملی افغانستان در حالی به آخر عمر خود نزدیک می شود که کابینه آن هیچ وقت به طور کامل تکمیل نشده است.

«دولت وحدت ملی» و کابینه ای که هیچ وقت کامل نشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت وحدت ملی افغانستان در حالی به آخر عمر خود نزدیک می شود که کابینه آن هیچ وقت به طور کامل تکمیل نشده است و اکنون نیز 7 وزارتخانه، چندین ولایت و ولسوالی و همینطور برخی ادارات دولتی تسط سرپرست اداره می شوند.

بر اساس قانون سرپرستی در افغانستان، یک وزارتخانه یا اداره مستقل حکومتی نمی تواند بیش از دو ماه توسط سرپرست اداره شود و دولت مکلف است در این مدت وزیر پیشنهادی و یا روسای مستقل را رسما برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

نمایندگان مجلس افغانستان تاکید می کنند که اداره دولت با سرپرست ها، با مشکلات قانونی و عدم مسئولیت پذیریی همراه است و ادامه سرپرستی بیش از دو ماه فسادزا می باشد.

ادامه کار نهادهای دولتی با سرپرست، دست نظارتی مجلس از عملکرد دولت را کوتاه کرده است زیرا سرپرست ها هیچگونه مسئولیت و پاسخگویی قانونی ندارند.

هم اکنون وزارتخانه های مالیه، معارف، اطلاعات و فرهنگ، انرژی و آب، شهرسازی، صنایع و تجارت، و امور خارجه توسط سرپرست اداره می شوند. همچنین دو عضو دادگاه عالی و چند ریاست مستقل دیگر نیز از مجلس نمایندگان رای اعتماد نگرفته اند و بسیاری از ولایت ها و ولسوالی ها نیز توسط سرپرست اداره می شوند.

کارشناسان معتقدند اختلافات داخلی در بدنه دولت وحدت ملی سبب شد تا هیچ وقت کابینه و شالوده اصلی اداره دولت افغانستان به طور کامل شکل نگیرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار