لاوروف: کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه در آستانه تشکیل است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد فهرست اعضای کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه تقریبا کامل شده و اولین نشست این کمیته تا ابتدای سال میلادی آینده تشکیل خواهد شد.

لاوروف: کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه در آستانه تکمیل استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تشکیل کمیته تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید برای سوریه تقریبا در حال تکمیل است و تقریبا تمامی اعضای با پیش نویس آن موافق هستند.

وزیر خارجه روسیه ضمن بیان اینکه احتمالا در اوایل سال آینده میلادی اولین نشست اعضای کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه برگزار می‌شود، گفت که ایران، ترکیه و روسیه بر آماده بودن تقریبی لیست اعضای کمیته قانون اساسی سوریه تفاهم دارند.

کشورهای ضامن آتش بس سوریه و معارضان در کنگره گفتگوی ملی سوریه موسوم به نشست سوچی پیش از این با تشکیل کمیته بازبینی قانون اساسی در این کشور به توافق رسیدند. 

یکی از اعضای هیئت سیاسی مخالفان سوری نیز روز گذشته اعلام کرد روسیه، ایران و ترکیه درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برای تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید توافق کرده اند. سازمان ملل نیز برای تشکیل این کمیته که قرار است قانون اساسی جدید را برای سوریه وضع کند، در تلاش است.

این کمیته از 150 نفر تشکیل شده که 50 نفر آن از سوی دولت سوریه، 50 نفر از سوی مخالفان و 50 نفر از سوی سازمان ملل تعیین می شوند.

گفتگو‌ها درباره برقراری صلح در سوریه از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی (بهمن ماه ۱۳۹۵) در شهر آستانه آغاز و تاکنون ۹ دور از این مذاکرات در آستانه قزاقستان و یک دوره آن در شهر سوچی روسیه برگزار شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار