ناگفته‌هایی از زندگی ایلان ماسک/ وقتی کارآفرین موفق کارکنانش را فراری می‌دهد

بازه زمانی کوتاه برای ساخت خودرو‌های خودران و فشار رقبا در طرح‌های فضایی سبب شده است تا ایلان ماسک کارآفرین موفق به چهره‌ای ترسناک برای کارکنان خود تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس، تسلا موتورز و بنیانگذار پی‌پال به دلیل فشار کاری بالا برای ساخت نسل جدید خودروی خود ران رفتار‌هایی ضد و نقیض در پیش گرفته و این سبب ترک ده ها مدیر و کارشناس اجرایی از شرکت تسلاموتورز درسال‌های اخیر شده است.


کارکنان ماسک می‌گویند او رفتار‌های خاصی دارد و به تازگی صد‌ها نفر را اخراج کرده یا در جلسه مصاحبه کاری اگر از نوع پوشش افراد خوشش نیاید آن‌ها را استخدام نمی‌کند.

زندگی شخصی جنجالی او نیز بر بهره وری کاری و موفقیتش اثرمنفی گذاشته است. ایلان ماسک تاکنون3 بارازدواج کرده و از همسر اول خود صاحب ۵ فرزند پسر، یک دوقلو و یک سه قلو است که تمامی آن‌ها با روش IVF به دنیا آمده اند.

او پس از طلاق از همسر اولش ازدواج ناکام دیگری نیز داشت و اکنون مجرد است، هرچند که هرازگاهی آشنایی با افراد مشهور به ویژه خواننده‌ها و بازیگران هالیوودی او را دوباره به تیتر یک مجله‌ها تبدیل می‌کند، اما به دلایل مختلف هیچ گاه او دوباره به زندگی خانوادگی باثبات دست نیافته است.


کارکنان او مشکلات خانوادگی و شخصی ماسک را از جمله دلایل رفتار‌های تند و بی رحمانه او با همکارانش می‌دانند، همچنین فشار برای راه‌اندازی خط تولید کاملاً رباتیک خودرو‌های خود ران تسلا موتورز و پیش فروش میزان فراوان خودرو درحالی که حتی یک عدد از آن‌ها تولید نشده ماسک را زیر فشارانتقاد‌های فراوان برده است.

ساخت مدل شماره ۳ خودرو‌های خودران تسلا درسال ۲۰۱۶ با قیمت ۳۵ هزار دلار اعلام شد و بیش از ۳۲۵ هزار نفر آن را با قیمت هزار دلار پیش خرید کرده‌اند.

ماسک در نظر داشت خط تولید خودروی خود ران به طور کامل رباتیک باشد و نیاز به پیشرفت فناوری و هزینه‌های جاری سبب شد تا درساخت خودرو تاخیر ایجاد شود.

توییت‌های جنجالی ماسک در شبکه‌های اجتماعی نیز دردسر‌هایی تازه‌ برای او به وجود آورده و اکنون مجبور به پرداخت جریمه ۲۰ میلیون دلاری شده است.


مصاحبه جنجالی او که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و ماسک را درحال استعمال ماده مخدر ماری‌جوآنا نشان داد نیز یکی دیگر از حاشیه‌های تاریک زندگی او نام گرفت و اکنون ادامه همکاری شرکت اسپیس ایکس با ناسا در پروژه‌های فضایی با اما و اگر‌هایی همراه شده است.


تولید خودروی سدان مورد علاقه ماسک و سخت گیری‌های او سبب شده است تا ده‌ها مدیراجرایی از شرکت او بروند.

کارکنان قدیمی که سال‌ها با ماسک همکاری کرده‌اند به دلیل رفتار‌های عجیب و غریب و سخت گیری‌های او شرکت را ترک کرده‌ند و تازه وارد‌ها نگران انجام کوچکترین خطا هستند که سبب اخراج سریع آن‌ها از سوی ماسک می‌شود.


برخی کارکنان او می‌گویند، پیش‌تر کار‌های بسیار موفقی با همکاری ماسک انجام داده‌اند و امیدوارند روند کار‌ها به شکل مطلوب قبل بازگردد.

ماسک در نظر دارد تا پیش از پایان سال میلادی جاری و با استفاده از مزایای مالیاتی که اکنون جاری است خودرو‌ها را ساخته و روانه بازار‌های جهانی کند، زیرا از سال آینده میلادی قانون مالیات خودروسازان درآمریکا دگرگون خواهد شد.

منبع: Dailymail

انتهای پیام/

سایه روشن‌هایی از زندگی میلیاردر دره سیلیکون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار