سخنگوی برنامه جهانی غذا توافق درباره الحدیده را شروع خوبی خواند

سخنگوی برنامه جهانی غذا با اشاره به توافق آتش بس در بندر الحدیده یمن گفت این توافق کافی نیست اما شروع خوبی است.

سخنگوی برنامه جهانی غذا توافق درباره الحدیده را شروع خوبی خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هرو ورهوسل (Herve Verhoosel)، سخنگوی برنامه جهانی غذا با اشاره به توافق آتش بس در بندر الحدیده یمن گفت: این توافق کافی نیست، اما شروع خوبی است.

سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت: با توجه به شدت گرفتن مناقشه در هفته‌های اخیر ما شاهد کاهش پنجاه درصدی در انتقال محموله‌ها به بندر حدیده بوده ایم، زیرا شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های کشتیرانی به دلایل امنیتی تمایلی به استفاده از این بندر نداشتند. ما امیدواریم که این وضعیت تغییر کند.

ورهوسل گفت: ما می‌دانیم که  از ماه سپتامبر دسترسی به این تاسیسات نداشته ایم و امیدواریم که به لطف این توافق بزودی بتوانیم دسترسی به این تاسیسات را بیابیم و بتوانیم پنجاه و یک هزار تن گندم را برای کمک به سه میلیون و هفتصد هزار نفر ارسال کنیم.

او گفت: این توافق کافی نیست. این شروع خوبی است. به همین جهت ما منتظر دور دوم گفتگو‌ها در ژانویه یا بعد از آن هستیم که به رهبری فرستاده ویژه انجام خواهد شد و ما امیدواریم دیگر توافقات مشابه بزودی در دیگر نقاط کشور حاصل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، بحران انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار