لوکاک: بدترین بحران انسانی، در یمن در جریان است

مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه درباره وضعیت یمن گفت پس از سفر به یمن به این نتیجه رسیده که بدترین بحران انسانی در این کشور در جریان است.

لوکاک: بدترین بحران انسانی در یمن در جریان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،مارک لوکاک Mark Lowcock معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن، گفت: «با سفر به یمن توانستم نگاهی کلی درباره وضعیت یمن به دست بیاورم که بدترین بحران انسانی در آن در جریان است. بنده با خانواده‌هایی صحبت کردم که از درگیری‌های جاری در مناطقشان فرارکرده بودند. برخی از این خانوار‌ها سالهاست که زیر سرپناه‌هایی پلاستیکی زندگی می‌کنند. بنده با مادران جوانی دیدار کردم که کودکان دچارسوءتغذیه خود را با استیصال و باعجله به بیمارستان می‌رساندند.»

وی افزود: «برای برخی از این خانواده ها، این کار اولین یا دومین یا سومین و یا چهارمین مراجعه به بیمارستان بود، زیرا آن‌ها توان مالی برای تامین غذا یا دارو را برای حفظ وضعیت جسمانی شان پس از ترخیص از بیمارستان نداشتند. با این اوصاف می‌توانم بار دیگر بر نکته‌ای تاکید کنم که سازمان‌های امدادی از مدت‌ها قبل می‌دانسته اند و آن اینکه فاجعه وحشتناکی در یمن در جریان است و در حال بدتر شدن است. میلیون‌ها نفر در یمن در گرسنگی شدید قرار دارند، بیمار هستند یا مستاصل شده اند. آن‌ها یک پیام برای جهانیان دارند و آن اینکه این جنگ باید متوقف شود.»

انتهای پیام/

بحران انسانی یمن از زبان معاون دبیرکل سازمان ملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار