فرار شهروند انگلیسی متهم به ارتباط با تروریست‌ها از ترکیه

جو رابینسون، سرباز سابق انگلیسی که در ترکیه به ارتباط با شبه نظامیان کرد متهم شده بود، در مصاحبه با رادیو بی بی سی اعلام کرد موفق شده از ترکیه به انگلیس بگریزد.

فرار شهروند انگلیسی متهم به ارتباط با تروریست‌ها از ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سرباز سابق انگلیسی که در ترکیه به ارتباط با شبه نظامیان کرد، متهم شده بود، گفت، موفق شده از ترکیه به انگلیس بگریزد. وی این مطلب را روز جمعه در مصاحبه با رادیو بی بی سی اعلام کرد.

جو رابینسون (Joe Robinson) در ماه ژوییه ۲۰۱۷ در حالیکه در حال گذراندن تعطیلات در ترکیه بود بازداشت شد. دلیل بازداشت او انتشار عکس‌هایی از او با لباس استتار ویژه گروه موسوم به یگان‌های مدافع خلق بود.

این گروه شبه نظامی که در سوریه فعال است دارای ماهیتی کردی است و در آنکارا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود. یگان‌های مدافع خلق در سوریه فعالیت کرده و هم‌پیمان آمریکا است.

دادگاه شهر آیدین واقع در غرب ترکیه در ماه سپتامبر این شهروند انگلیسی را به جرم ارتباط با یک سازمان تروریستی به هفت سال و نیم حبس محکوم کرد. آقای رابینسون ۲۵ ساله به دلایل پزشکی در جلسه دادگاه حضور نداشت و تا زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر از آزادی برخوردار بود.

وی همچنین به رادیو بی بی سی گفت: «من در سوریه به غیر نظامی‌ها کمک می‌کردم. او پیش‌تر گفته بود سفر او به سوریه برای ارائه کمک‌های پزشکی بود.»

نامزد بلغاری جو رابینسون که به همراه او در ماه سپتامبر به اتهام تبلیغ به نفع تروریسم بازداشت شده و به دو سال زندان محکوم شده بود، در حال حاضر در انگلیس به سر می‌برد.

بر اساس آنچه در مطبوعات انگلیس درج شده است، جو رابینسون یک سرباز سابق انگلیس است که در سال ۲۰۱۲ در افغانستان خدمت کرده است. وی در سال ۲۰۱۵ به منظور ارائه کمک‌های پزشکی به یگان‌های مدافع خلق عازم سوریه شده است.

انتهای پیام/

سرباز سابق و تروریست انگلیسی از ترکیه گریخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار