سرنوشت عجیب ورزشگاه فینال جام جهانی ۲۰۲۲

افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی قطر در ورزشگاهی برگزار می‌شود که در دل صحرا پدیده آمده و پس از فینال هم به مدرسه، بیمارستان و... تبدیل خواهد شد.

سرنوشت عجیب ورزشگاه فینال جام جهانی ۲۰۲۲به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سرانجام جام جهانی به غرب آسیا آمد و حالا قطری‌ها کمتر از ۴ سال تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ فاصله دارند و تلاش‌های مسئولین این کشور نشان از عزم راسخ برای برگزاری بی عیب و نقص بزرگترین رویداد فوتبال در جهان دارد. اما یکی از نکات جالب، محل برگزاری افتتاحیه و اختتامیه این تورنمنت است که در شهری به نام لوسیل برگزار می‌شود.

لوسیل؛ اولین پایتخت قطر

لوسیل شاید شبیه یک عبارت اروپایی و غربی به نظر برسد، اما در واقع گیاهی است که هنوز در قطر یافت می‌شود. علاوه بر آن، لوسیل یکی از شهر‌های کشور قطر می‌باشد که نخستین پادشاه و خلیفه قطر یعنی شیخ احمد ثانی در آن جا تاج گذاری کرد و به نوعی کشور قطر را به وجود آورد. این شهر که حالا تبدیل به صحرا شده، قرار است بار دیگر احیا شود. این شهر در چند ده کیلومتری خلیج فارس است.


بیشتر بخوانید: استادیوم گران‌قیمت قطر ویژه جام جهانی 2022 + فیلم


از مجتمع مسکونی تا برج‌های ۷۵ طبقه

قرار بر این است که شهر لوسیل بسیار مجهز و به عبارتی همه چی تمام باشد. مجتمع‌های مسکونی برای ۲۵۰ هزار نفر و همچنین امکانات مختلف برای آن‌ها در دستور کار است. از طرفی شنیده می‌شود برنامه ریزی احداث چند برج ۷۵ طبقه با عنوان مرکز خرید، سالن بازی کودکان، استخر و... انجام شده و نگرانی بابت حمل و نقل نیز وجود نخواهد داشت چرا که مترو‌های سریع السیر، اتوبوس، تاکسی و... برای اهالی شهر ساخته خواهد شد. باتوجه به این که لوسیل شهری در صحرا است، شاید نگرانی اصلی گرمای شدید تابستان در این منطقه باشد، اما قطری‌ها قول داده اند با لوله‌های آب سرد وسیع، به شکل مقرون به صرفه، مردم را از شر گرما در امان نگه دارند.

سرنوشت عجیب ورزشگاه فینال جام جهانی ۲۰۲۲

ورزشگاه ۸۶ هزار نفری لوسیل

ورزشگاهی به گنجایش ۸۶۲۵۰ هزار نفر هم اکنون در این شهر صحرایی در دست ساخت است. البته ظرفیت ورزشگاه ۹۲ هزار نفر خواهد بود، اما ۶ هزار صندلی به میهمانان وِیژه، جایگاه خبرنگاران، اتاق عکاسان، اتاق گزارشگران، مسئولان برگزاری مسابقه و... می‌رسد و در مجموع ۸۶۲۵۰ هزار بلیت برای فوتبال دوستان عرضه خواهد شد. طبیعتا ورزشگاه تمام استاندارد‌های لازم برای برگزاری بازی فینال جام جهانی را خواهد داشت.

رئیس پروژه لوسیل: اینجا بی سابقه خواهد بود

از لحاظ تکنولوژی در رابطه با سیستم صوتی، تصویری، اینترنت و نور و تمام امکاناتی که لازم هست، بی سابقه خواهد بود و همچنین طرح ورزشگاه که امشب خواهید دید. ۴۷ درصد کار‌هایی که قرار است با بتن و سیمان انجام شود، انجام شده است و تمام کار‌های سنگین انجام شده است. زیرسازی فونداسیون صددرصد کامل شده است. کار‌هایی که داخل استادیوم باید انجام شود از جمله ستون سازی در حال انجام می‌باشد که قرار است سکو‌های ورزشگاه را حمایت کنند.

سرنوشت عجیب ورزشگاه فینال جام جهانی ۲۰۲۲

من سه هفته بعد از به دنیا آمدنم به قطر آمدم، ۶۰ سال است که در قطر هستم و تمام عمرم در کشور قطر رشد کردم. ۴ سال و ۳ روز دیگر فینال جام جهانی این جاست، من وقتی خودم بزرگ می‌شدم، کشورم با من بزرگ می‌شد، حالا من اینجا استخدام هستم در بزرگترین پروژه جام جهانی برای کشور و منطقه، هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند حال من را توصیف کند.

استادیوم لوسیل، مدرسه و بیمارستان می‌شود!

این ورزشگاه ۸۰ هزار نفری بلافاصله پس از جام جهانی تخریب خواهد شد. در واقع نمایی بیرون آن حفظ می‌شود، اما سکوها، زمین چمن و... از بین می‌روند و جای خود را به بیمارستان، مدرسه، پارک، موزه جام جهانی ۲۰۲۲ و چنین چیز‌هایی می‌دهند تا یادگار جالبی از جام جهانی در قطر باشد.

سرنوشت عجیب ورزشگاه فینال جام جهانی ۲۰۲۲

سرنوشت عجیب ورزشگاه فینال جام جهانی ۲۰۲۲

سرنوشت عجیب ورزشگاه فینال جام جهانی ۲۰۲۲

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آگاه
۰۸:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
زماني كه ما استاديوم آزادي رو ساختيم اينا نمي دونستند استاديوم چيه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
پول نفت رو در میارن تو بیابون برای اربابان غربی شون پروژه شروع میکنن!
آخرین اخبار