رتبه دوم تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان در مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸

تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان(خوراسگان) با حمایت موسسه خیریه شجره طیبه موفق به کسب رتبه دوم در مسابقات آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸ شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در آیین تجلیل از اعضای تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و یاور خواهان برتر موسسه خیریه شجره طیبه که با حضور مدیر عامل موسسه و مشاور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استان اصفهان برگزار شد ، سعید شریفی سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با بیان اینکه مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸ با حضور بیش از ۲۲ تیم از ۱۲ تا ۲۰ آذر ماه در جزیره کیش برگزار شد، گفت : این تیم با جذب ۱۷ نفر از  دانشجویان نخبه و فعال دانشگاه با هدف تجربه آموزی به دانشجویان و پیشرفت علمی آنها در لیگ ربات های انسان نما سایز نوجوان شرکت کرد.

وی در ادامه افزود: این تیم در بخش فنی ربات های انسان نما توانست به مقام نایب قهرمانی  مسابقات دست یابد و همچنین  جام تیم شایسته تقدیر این مسابقات را از آن خود کند.

سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در مورد مشکلات مالی برای حضور در این مسابقات گفت : چون اولین بار ۱۷ نفر را جهت شرکت در مسابقات جذب کرده بودیم با مشکلات عدیده ای مواجه شدیم که البته حدود۳۰ الی ۴۰ درصد از هزینه مالی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و با تلاش های دکتر آذین رئیس دانشگاه تامین شد ولی این مبلغ برای شرکت در مسابقات کافی نبود تا اینکه با موسسه خیره شجره طیبه آشنا شدیم.

شریفی در ادامه تصریح کرد : این موسسه یکی از موسسات راستین در بحث حمایت از نخبگان در سطح استان است  و با حمایت و کمک مالی  این موسسه  آرزوی اعضای تیم در زمینه رباتیک تحقق یافت.

در ادامه این آیین محمدحسین قائدی ها مشاور وزیر آموزش و پرورش ، دانش آموزان و دانشجویان را سرمایه های اصلی کشور دانست و گفت: در آینده چرخه مدیریت این کشور در جنبه های سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دست شما اداره خواهد شد.

وی با مطرح کردن هندسه تغییر افزود: تغییر از خود انسان شروع می شود و زمان آن همین الان و مکان آن همین جا و وسیله آن اراده است. کنترل آن به وسیله عقل و دین انجام می شود و با خود ارزیابی مشخص می شود که کجایی هندسه تغییر ایستاده ایم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موفقیت اصلی است که ویژه بعضی از انسان ها نیست و  هر انسانی می تواند در فرایند زندگی و کار انسان موفقی باشد مشروط بر اینکه اصول و راه و روش رسیدن به موفقیت را رعایت کند ، گفت : اگر جایی موفق نشدید از بهانه آوردن بپرهیزید اصل خود ما و اراده خود ماست ؛ اراده انسان فوق تمام عوامل است و اگر تمام عوامل مهیا باشند ولی انسان نخواهد حرکت کند حرکتی ایجاد نمی شود و این بدین معناست که انسان خودش سرنوشتش را تعیین می کند و در راه رسیدن به آن حرکت می کند.

وی در ادامه افزود : تمام دانشمندان و نوابغ علمی کشور روزی مانند شما دانش آموز و دانشجو بودند و بر روی صندلی و نیمکت های مدارس و دانشگاه ها می نشستند پس شما هم می توانید با اراده و تلاش خودتان روزی در جمع این دانشمندان قرار بگیرید.

همچنین در این آیین مدیر عامل موسسه خیریه شجره طیبه از دانش آموزان و دانشجویان یاور خواه این موسسه خواست که انسانیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

او تاکید کرد : انسان هر چقدر هم که عالم شود و به مدارج عالی علمی برسد در صورتی که انسانیت نداشته باشد ارزشمند نیست. بلکه زمانی ارزشمند است که انسانیت را در هر سمت و مقامی که هست رعایت و با اخلاق کار کند نه برای پول ، مقام و قدرت و بتواند به هم نوع خود خدمت نمایند.

انتهای پیام/م

موفقیت تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان با حمایت موسسه خیریه شجره طیبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.