بازدید اصحاب رسانه و مدیران شهری از پردیس نمایشگاه سلامت

اصحاب رسانه و مدیران شهری از پردیس نمایشگاه سلامت بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی رشیدی معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان صبح امروز ( دوشنبه) در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پردیس‌های نمایشگاهی اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی که همواره مدنظر مدیریت شهری بوده، تحقق شعار «شهروند سالم، شهر سالم» است که در این راستا تاکنون ۱۶ خانه سلامت در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و سپاهان‌شهر راه اندازی شده است.

وی به برگزاری پردیس نمایشگاهی در اصفهان اشاره کرد و افزود: پردیس نمایشگاهی در اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان در دو بخش دنیای شگفت‌انگیز فیزیک و سلامت برگزار شده است و فاز سوم این پردیس در حوزه پسماند با رویکرد پسماند و بازیافت آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری با بیان اینکه اصفهان باید به شهر زیست‌پذیر تبدیل شود، ادامه داد: به دنبال پیشنهاد خلاقانه معاون فرهنگی شهردار اصفهان در دیدار با نماینده جمعیت سازمان ملل در ایران مبنی بر «آسیب پذیری شهری»، پیشنهاد شد اصفهان به عنوان شهر پایلوت جهانی در زیست‌پذیری شهری انتخاب شود؛ زیست‌پذیری شهری بدان معنا است که شهری بسازیم تا شرایط زندگی برای تمام شهروندان اعم از کودکان، بانوان و سالمندان را داشته باشد.

رشیدی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان در هفته سلامت تلاش کرد علاوه بر برنامه‌های نرم افزاری، یک رویداد سخت افزاری را نیز رقم بزند از این رو با مشارکت شهرداری منطقه شش ضلع جنوبی پل خواجو تا پل بزرگمهر برای استفاده بهتر سالمندان مناسب‌سازی شد.

برگزاری دو پردیس نمایشگاهی سلامت و دنیای شگفت انگیز فیزیک

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون دو پردیس نمایشگاهی سلامت و دنیای شگفت انگیز فیزیک با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان برگزار شده و فاز سوم پردیس نمایشگاهی با محوریت پسماند نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار دارد که قرار است آبان‌ماه برپا شود.

فریناز تولاییان با بیان اینکه اداره سلامت شهرداری اصفهان در سه محور فعالیت می‌کند که نخستین محور آن آموزش شهروندان است، افزود: آموزش شهروندان از سوی مسئولان خانه‌های سلامت انجام می‌شود که تاکنون ۱۶خانه سلامت در مناطق ۱۵ گانه شهرداری و سپاهان شهر دایر شده است؛ با توجه به اینکه در هر منطقه اولویت‌های آموزشی متفاوت است، مسئولان با نیازسنجی به آموزش می‌پردازند.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان ادامه داد: دومین محور برنامه‌ها، رویدادهای شهری است که بنا به مناسبت‌های مختلف در مکان‌های شهری با همکاری سمن‌ها و خیریه‌های فعال در حوزه سلامت، بهزیستی، معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اتفاق می افتد.

تولاییان ادامه داد: محور سوم پردیس‌های نمایشگاهی است که شروع ساخت پردیس نمایشگاهی سلامت از خرداد ماه ۹۶ آغاز و اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۷ به اتمام رسید، ساخت فاز دوم پردیس نمایشگاهی با عنوان دنیای شگفت انگیز فیزیک تیر ماه ۹۶ اتفاق افتاد و در روز هفتم اردیبهشت ماه ۹۷ با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مدیران شهری افتتاح شد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه دنیای شگفت انگیز فیزیک که در فضایی به مساحت ۱۸۵۰ متر دایر شده، آموزش از طریق بصری و شنیداری به بازدیدکنندگان ارائه می شود؛ برای برگزاری این نمایشگاه ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز سوم نمایشگاه از اول آبان ماه در حوزه پسماند رقم خواهد خورد، تصریح کرد: برای برگزاری فاز سوم نمایشگاه یک میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

تولاییان تصریح کرد: پردیس نمایشگاهی سلامت شامل راهروی کم تحرکی، اتاق قندها، اتاق نمک، راهروی چربی، اتاق دخانیات، اتاق فست فودها، بیمارستان، سالن تغذیه و ورزش، راهروی داروها، راهروی پیشنهادات و اتاق رویان است.

وی ادامه داد: نمایشگاه دنیای شگفت انگیز فیزیک نیز شامل اتاق هایی با عناوین اتاق‌های پرزنت، الکترومغناطیس، مکانیک، صدا شناسی، کیهان‌شناسی، نورشناسی، تاریک، نور و صدا و آزمایشگاه و رباتیک است.

انتهای پیام /س

برچسب ها: شهرداری ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار