نماد مبارزه فیلیپین با استعمار آمریکا به این کشور بازگردانده شد

ناقوس‌های برنزی فیلیپین که اواخر قرن نوزدم میلادی توسط نظامیان آمریکایی به سرقت رفته بودند، به این کشور بازگردانده شدند.

نماد مبارزه فیلیپین با استعمار آمریکا به این کشور بازگردانده شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، ناقوس‌های برنزی فیلیپین که اواخر قرن نوزدم میلادی توسط نظامیان آمریکایی به سرقت رفته بودند، به این کشور بازگردانده شدند.

در حالی که در اواخر قرن نوزدهم جمهوری فیلیپین برای کسب استقلال می‌جنگید، در سال 1899 جنگی میان آمریکا و فیلیپین شکل گرفت. این جنگ منجر به کشته شدن 16 هزار مبارز فیلیپینی و همچنین کشته شدن صدها هزار نفر دیگر بر اثر بیماری و قحطی شد.

حال، ساکنان شهر بالانگیگا در فیلیپین بازگشت ناقوس‌های برنزی را که در جریان این جنگ توسط نظامیان آمریکایی به سرقت رفته بودند، جشن گرفته اند. این موضوع پس از دهها سال درخواست های مکرر فیلیپین برای بازگرداندن این ناقوس ها انجام گرفت و آمریکا در نهایت با این مسئله موافقت کرد. در فیلیپین این ناقوس ها به عنوان نماد مبارزه علیه استعمار آمریکا تلقی می شوند.

بر اساس این گزارش، در زمان بازگشت سه ناقوس به سرقت رفته به شهر بالانگیگا، شمار بسیار زیادی از مردم فیلیپین برای جشن گرفتن در این مراسم حضور یافتند. رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، نیز با حضور در این مراسم اعلام کرد بازگشت این ناقوس ها با تلاش های مشترک مردم فیلیپین و آمریکا حاصل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار