احتمال پولشویی ترامپ از طریق دویچه بانک، بررسی می‌شود

عضو مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد نقل و انتقالات مالی شخصی رئیس‌جمهور این کشور در دویچه بانک را به منظور بررسی اتهام پولشویی او از طریق این بانک بررسی می‌کند.

نقل و انتقالات مالی ترامپ در دویچه بانک بررسی می شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان آدام شیف، نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا، در گفتگو نشریه نیویورکر اعلام کرد تصمیم دارد تا اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات مالی شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در دویچه بانک را بدست آورد. این نماینده دموکرات علت این تصمیم را اتهامات مطرح شده علیه ترامپ  در خصوص اینکه موضع سیاست خارجی رئیس جمهور در قبال روسیه تحت تاثیر منافع مالی او قرار دارد، عنوان کرد.

شیف که احتمالا رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا خواهد شد، گفت معتقد است که پاسخ سوالات مربوط به اینکه آیا ترامپ در ماجرای پولشویی با روسیه دست داشته، در اسناد دویچه بانک نهفته است. شیف افزود: آیا همین موضوع علت این است که ترامپ بسیار طرفدار روسیه است؟ آیا منافع مالی او سیاست خارجی او را هدایت می کند؟

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا افزود: قصد داریم مسئله احتمال پولشویی توسط سازمان ترامپ و دویچه بانک را مورد بررسی قرار دهیم.

تلاش های آدام شیف در این زمینه با حمایت نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان همراه شد. پلوسی در گفتگو با نیویورکر حمایت خود را از اقدام شیف برای بررسی احتمال ارتباط میان منافع مالی رئیس جمهور آمریکا و سیاست خارجی او اعلام کرد.

نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا اعلام کرد هنوز موارد زیادی وجود دارد که مجلس نمایندگان می تواند برای بررسی ارتباط مالی ترامپ انجام دهد، بدون آنکه تحقیقات در حال انجام رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور دچار وقفه شود. شیف افزود مردم آمریکا حق دارند که بدانند رئیس جمهورشان در حال اقدام در جهت منافع آنهاست، نه منافع مالی خانوادگی خود.

مدتهاست موضوع مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و احتمال تبانی میان کمپین انتخاباتی ترامپ و عوامل روسیه در این کشور مطرح شده است. تحقیقاتی با همین هدف به هدایت رابرت مولر در آمریکا در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار