ساخت نخستین پارک بازیافتی در شهر آمل

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر آمل گفت: نخستین پارک بازیافتی در این شهر ساخته می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قربانی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند بصورت روزانه و هفتگی این آموزش را در سطوح بسیار پائین حتی از مهد کودک‌ها شروع کردند ادامه داد: این آموزش در حال حاضر حتی خانه به خانه و چهره به چهره نیز در حال انجام می‌باشد.

قربانی افزود: در حال حاضر روزی تقریبا ۴۰۰ تن زباله در سطح آمل جمع آوری و حدود ۵ درصد از زباله‌ها تفکیک و جمع آوری می‌شود.

وی افزود: ۲۴ ایستگاه بازیافت زباله در آمل تاکنون راه اندازی شده است، اما همه مردم باید همت کنند و فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را گسترش دهند.

قربانی گفت: هر کدام از شهروندان باید در این قضیه متعهد باشند و آموزش تفکیک زباله‌ها را از خانه‌های خود شروع کننند و به کوچکتر‌ها نیز آموزش دهند.

نماینده شورای اسلامی شهر آمل در سازمان مدیریت پسماند شهرداری از اجرایی شدن اولین پارک بازیافتی شمال کشور در آمل با حمایت اعضای شورا، شهردار و مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: این پارک هم محل تفریح است و هم با راه اندازی کارگاه‌های مختلف در آن، ساخت وسایل با استفاده از مواد دور ریز و بازیافتی علاوه بر آموزش در محل، در توسعه اقتصاد خانواده، شهر و کشور نیز مثمرثمر خواهد بود.

انتهای پیام/ک


پارکی برای آموزش تفکیک زباله

برچسب ها: تفکیک زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.