افزایش ۱۰ درصدی صادرات کالا‌های غیرنفتی در مازندران

ارزش صادرات کالا‌های غیر نفتی از گمرکات مازندران در هشت ماهه امسال ۱۰ درصد افزایش داشت.

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۵۰۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۸۹ میلیون دلار هشت ماهه امسال از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که به لحاظ وزنی ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی عمده اقلام صادراتی را انواع فرآورده‌های لبنی، انواع بستنی، کالا‌های صنعتی، سیمان، مصنوعات فلزی و انواع کاغذ اعلام کرد و گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، افغانستان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و ترکیه صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: برقراری خطوط منظم کشتیرانی به بنادر آکتائو و آستاراخان، تبلیغات و بازاریابی و تخصیص سرمایه در گردش به صادرکنندگان مرکبات مهم‌ترین اقدام برای افزایش صادرات در استان بود.

محمد پور عمران گفت: دسترسی به منابع ارزان بانکی، وضع برخی از تعرفه‌های ترجیحی در بازار هدف، کمک برای ایجاد و توسعه شرکت‌های حمل‌ونقل و بازاریابی در کشور‌های هدف، رایزنی‌های بیشتر سفارتخانه‌ها و رایزن‌های اقتصادی ایران در کشور‌های خارجی با واحد‌ها و فعالان اقتصادی زمینه را برای توسعه صادرات فراهم می‌کند.
انتهای پیام/ک


صادرات مازندران در مسیر توسعه

برچسب ها: صادرات ، تجارت خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار