قاتل خاشقجی آزاد شد!

افشاگر مسائل خاندان سعودی در تازه‌ترین توئیت خود از ادامه فعالیت سعود القحطانی، مشاور سابق دربار پادشاهی عربستان خبر داد.

مجتهد: سعود القحطانی کاملا آزاد است و همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، فعال توئیتری سعودی معروف به مجتهد که اطلاعات زیادی از مسائل پشت پرده‌آل سعود دارد، در تازه‌ترین توئیت خود از ادامه فعالیت سعود القحطانی، مشاور سابق دربار پادشاهی عربستان در زمینه‌های مختلف کاری خبر داد.

مجتهد در توئیتی تاکید کرد القحطانی همچنان به کار خود در زمینه نظارت بر فعالیت‌های توئیتری و رسانه‌ای ادامه می‌دهد. همچنین سرپرستی و نظارت بر وزارت خارجه، اطلاعات و دیگر عرصه‌ها را نیز دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ”القحطانی مشمول عفو صوری ملک سلمان بن عبدالعزیز (پادشاه عربستان) قرار گرفته و در حال حاضر از چند حساب کاربری در توئیتر از جمله حساب ”منذر آل الشیخ مبارک“ استفاده می‌کند.“

دستگاه قضایی ترکیه در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول برای «احمد العسیری» معاون سابق سازمان اطلاعات عربستان و «سعود القحطانی» مشاور ولیعهد عربستان قرار بازداشت صادر کرد. دادستانی ترکیه نیز این دو را به قتل عمد خاشقجی با استفاده از روش‌های وحشیانه متهم کرده است.

القحطانی همان فردی است که طبق شواهد موجود گفته می‌شود از ریاض بر عملیات ترور خاشقجی در استانبول نظارت داشته و دستور قتل او را [به نیابت از محمد بن‌سلمان] به صورت تلفنی به تیم ترور داده است.

پس از افشای دست داشتن مقامات عربستان در قتل خاشقجی، دادستانی ریاض سعود القحطانی و 16 نفر دیگر را برای آرام کردن افکار عمومی جهان دستگیر و از مناصب خود برکنار کرد. چندین کشور اروپایی و آمریکایی نیز آنها را در فهرست تحریم خود قرار دادند اما مجتهد اکنون در حساب توئیتری خود از آزادی القحطانی و بازگشت او به فعالیت‌های سابقش خبر داده است.

روزنامه گاردین چندی پیش گزارش داد سعود القحطانی یکی از حامیان مالی اصلی شبکه معاند "ایران اینترنشنال" است. جزئیات بیشتر درباره ارتباط عربستان و تیم ترور خاشقجی با شبکه فارسی‌زبان "ایران اینترنشنال" را در اینجا و اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بن سلمان در آینده میشه صدام دوم برای منطقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بن سلمان در آینده میشه صدام دوم برای منطقه
آخرین اخبار