دوست مجازی کلاهبردار از کار درآمد

فرد شیادی که با ترفند دوستی مجازی حساب بانکی طعمه اش را خالی می‌کرد، توسط پلیس فتا سیستان وبلوچستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ‌دوم علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با دریافت شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی دختری جوان در شهر زاهدان، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد مبلغ ۲۳ میلیون ریال از حساب بانکی وی طی چند خرید اینترنتی برداشت شده است.

سرهنگ سرحدی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که مردی جوان است شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

متهم که دوست اینترنتی شاکی پرونده است در بازجوئی‌های به عمل آمده ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشت پنج ماه پیش با شاکی در فضای مجازی از طریق نرم افزار‌های شبکه‌های اجتماعی آشنا شده و پس از مدتی این ارتباط مجازی با دعوت دوست اینترنتی، به فضای حقیقی منتقل می‌شود.

این ارتباط‌ها ادامه می‌یابد تا زمانی که هر دو آن‌ها برای خرید اینترنتی به کافی نت می‌روند و بعد از گذشت چند قرار ملاقات، با اغفال او اطلاعاتی بانکی اش را بدست آورده است.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست اطلاعات بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار نداده و سرویس پیامک حساب بانکی خود را فعال، تا در صورت برداشت غیرمجاز، سریعاً از آن مطلع شوید.

وی تاکید کرد: دوستی‌هایی که از فضای مجازی نشات گرفته می‌شوند مورد اعتماد نبوده و نباید این دوستی‌ها را در فضای حقیقی کشاند.

انتهای پیام/پ

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار