بازگشت دانش‌آموزان بوشهری شرکت کننده در مسابقات جهانی «یوسی مس»

پنج دانش آموز استان بوشهر که در رقابت‌های جهانی «یوسی مس» شرکت کرده بودند با دست پر به شهر خود بازگشتند.

بازگشت دانش‌آموزان بوشهری شرکت کننده در مسابقات جهانی «یوسی مس»به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  این دانش آموزان دیشب وارد فرودگاه‎های بوشهر و عسلویه شدند.

بیست و سومین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای یوسی مس (ucmas) با حضور دو هزار و ۸۰۰ دانش آموز از ۴۱ کشور ۱۸ و ۱۹ آذر درکوالالامپور مرکز مالزی برگزار شد.

در این دوره از رقابت‌ها، ۱۱۷ دانش آموز ایرانی با شعار «از خلیج فارس» حاضر شدند که پنج نفرشان از استان بوشهر بودند.

رضا باغبانی پایه پنجم مدرسه البرز دشتی، یوسف نوری پایه ششم مدرسه شهید ماهینی بوشهر، مهسا حیدری و ترنم نوروزی پایه چهارم مدرسه ایران زمین عسلویه و محسن امیریان پایه هفتم مدرسه کاشانی شهر دیلم، پنج شرکت کننده استان در این مسابقات بودند.

این رقابت‌ها در ۱۰ سطح ۸ دقیقه‌ای برگزار شد و شرکت کنندگان استان بوشهر در سطح intermediate A. مقام‌های دوم و سوم، در سطح elementary A. مقام سوم، در سطح elementary B. مقام دوم و در سطح higher B. مقام سوم را به دست آوردند.

در مجموع تیمی، ایران برای سومین سال پیاپی موفق به کسب مقام اول شد.

روش محاسبه ذهنی و چرتکه‌ای UCMAS با استفاده از یک روش نوآورانه محاسبه‌ای و با به‌کارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دونیمکره راست و چپ به طور همزمان شده، با ایجاد یک چارچوب زیربنایی سبب افزایش ظرفیت ذهنی و مهارت‌هایی مانند مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، می‌شود.

افزایش قدرت تمرکز ذهن و حافظه، بهبود توانایی استدلال، قضاوت و کاربرد مشاهدات، افزایش سرعت انجام محاسبات و افزایش تمرکز ذهن و دقت آن از مزایای این روش است.

انتهای پیام/ک

پنج مقام دانش آموزان بوشهری در مسابقات جهانی یو سی مس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.