هر کیلو آجیل شب یلدا چقدر آب می‌خورد؟

این روز‌ها همه در تب‌و‌تاب آمادگی برای مراسم یلدا هستند اما یک خانواده کم جمعیت برای چنین شبی چقدر باید هزینه کند؟ این سوال مهمی است که به بررسی پاسخ آن پرداخته‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم ایرانی‌ها روز‌های مختلفی وجود دارد که بنابر رسم و رسوم دیرینه این روز‌ها را پاس می‌دارند و عاملی شده تا اعضای خانواده در کنار یکدیگر جمع شوند، از این روز‌های تقویم می‌توان به شب یلدا، آخرین شب پاییز اشاره کرد، شبی که آجیل و میوه آن بسیار معروف است.

در شب یلدا اکثر خانواده‌ها در کنار خرید انار قرمز و هندوانه به خرید آجیل مخصوص که مخلوطی از پسته، بادام، گردو، باسلوق، فندق و ... است، می‌پردازند و این رسمی است که سال‌های سال ادامه دارد و ایرانی‌ها به آن تاکید ویژه دارند، اما شب یلدای امسال تا حدودی برای خانواده‌ها با یلدا‌های گذشته متفاوت است.

هر کیلو آجیل شب یلدا چقدر آب می‌خورد؟

شب یلدای امسال از این جهت برای خانواده‌های ایران با سال‌های گذشته متفاوت است که در سال جاری نرخ دلار نوسانات بسیاری را به خود دید و همراه با افزایش نرخ ارز، قیمت بسیاری از اقلام افزایش یافت.


بیشتر بخوانید : گرانى كاذب به شب يلدا هم رسيد! + جزييات قيمت آجيل و خشكبار


حال فارغ از تمام این مسائل با نزدیکی به شب یلدا خانواده‌ها با تمام دغدغه‌ها و کاهش قدرت خرید به دنبال پاسخگویی به دلخوشی‌های کوچک فرزندان هستند از این رو بررسی بازار آجیل شب یلدا نشان از آن دارد که به طور نسبی قیمت آجیل و خشکبار به خصوص پسته ۲۱۶ تا ۴۵۰ درصد رشد داشته است.

با این شرایط جای سوال دارد که یک خانواده چهار نفره اگر بخواهد یک کیلو آجیل شب یلدا و انواع میوه به ویژه انار، هندوانه و نارنگی خریداری کند، چقدر باید هزینه پرداخت کند.

آجیل به میزان کافی هست

حکایت از آن دارد که آجیل مخلوط شب یلدا در اکثر واحد‌های عرضه‌کننده وجود دارد، اما هر واحد با توجه به کیفیت آجیل قیمت خاصی را برای خود انتخاب کرده که هر کیلو آجیل مخصوص شب یلدا که اکثرا با پوست است، قیمتی در حدود ۹۰ تا ۱۳۰ هزار تومان دارد. در کنار این نوع آجیل، قیمت آجیل چهار مغز کیلویی ۱۸۰ تا ۲۱۵ هزار تومان و آجیل چهار فصل (آجیل با پوست) ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

 

هر کیلو آجیل شب یلدا چقدر آب می‌خورد؟

اما در این میان با وجود رشد قیمت آجیل و خشکبار؛ همواره قیمت پسته، بادام هندی و بادام برای بازار جذاب است که قیمت هر کیلو بادام هندی در محدوده ۱۸۰ هزار تومان، بادام محبی ۹۰ هزار تومان، بادام مغز ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، پسته ۱۳۰ تا ۲۷۰ هزار تومان، مغز پسته ۳۲۰ هزار تومان و خلال پسته ۴۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

در کنار آجیل، خانواده‌ها باید برای شب یلدا میوه خریداری کنند که با وجود آن‌که میوه شب یلدا به انار، هندوانه و نارنگی معروف است، اما خانواده‌ها باید میوه‌های دیگر همچون سیب و پرتقال نیز خریداری کنند.

قیمت هر کیلو نارنگی در سطح شهر ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، انار ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، موز ۱۲ هزار تومان، لیمو شیرین ۳۵۰۰ تومان، سیب ۷۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال ۳۳۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان و هندوانه ۳۵۰۰ تومان است.

در کنار آجیل و میوه هر خانواده حداقل یک کیلو شیرینی‌تر یا شیرینی دانمارکی خریداری می‌کنند که هر کیلو شیرینی‌تر ۲۶ هزار تومان و شیرینی دانمارکی کیلویی ۲۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

بازار حال و هوای شب یلدا را به خود گرفته است

در رابطه با حال و هوای خرید آجیل برای شب یلدا یک فروشنده آجیل و خشکبار به ایسنا گفت: بازار حال و هوای شب یلدا را به خود گرفته و مردم برای رفع نیاز به بازار ورود کرده‌اند، اما حجم خرید نسبت به سال‌های گذشته افت قابل ملاحظه‌ای به ثبت رسانده و می‌توان مدعی شد خرید‌های کم جایگزین خرید‌های کیلویی شده است.


بیشتر بخوانیدقیمت آجیل شب یلدا در فضای مجازی کاذب است!


در کنار این فروشنده یک خانم جوان که برای خرید آجیل و خشکبار به بازار آمده بود گرانی آجیل و خشکبار را تنها مشکل خانواده‌ها ندانست و گفت: در ماه‌های اخیر تمام اقلام مصرفی خانوار به بهانه نوسانات نرخ دلار افزایش قیمت بسیاری به خود گرفته است و جای سوال دارد که چرا در شرایط فعلی که نرخ دلار به ثبات نسبی رسیده، قیمت محصولات مصرفی کاهش پیدا نکرده است.

وی اظهارکرد به نظر می‌رسد سازمان‌های نظارتی در شرایط فعلی هیچ کار مناسبی انجام نمی‌دهند و برخی سودجویان از این فرصت استفاده می‌کنند.

همچنین یک فروشنده آجیل و خشکبار در منطقه غرب تهران، گفت: به واسطه رشد قابل توجه قیمت آجیل و خشکبار به ویژه پسته از تهیه و تامین پسته در واحد صنفی خود جلوگیری کردیم، زیرا مشتری برای این محصول وجود ندارد و پسته خریداری شده برای ایام عید همچنان در مغازه موجود است.

حال با این تفاسیر اگر یک خانواده چهار نفره بخواهد یک کیلو آجیل شب یلدا، انار، نارنگی و هندوانه خریداری کند باید ۹۰ هزار تومان هزینه آجیل، ۱۰ هزار تومان انار، ۷۵۰۰ تومان نارنگی و ۱۷ هزار تومان هندوانه پرداخت کند که در مجموع می‌توان گفت: هزینه یک خانواده چهار نفره برای شب یلدا حداقل ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
یلدا
نه به شکم و ولخرجی بیهوده
آری به دورهمی و شادی
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم پیری جانباز
۲۲:۲۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بخدا چای خوش رنگ همه که میتوانند یک کیلو تخمه بخرند باید ما قشر پایین جامعه این فرهنگهای کاذب را دور بریزیم ما آنچه مصلحت اسلام عزیز است باید عمل کنیم پسته و بادام و غیره هم نیست مهم دعا برای ظهور حضرت مهدی عج میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
احسنت.ما هم پسته و آجیل نمیخریم.تخمه بجای آجیل ...آش ساده(برنج و حبوبات و سبزی)بجای جوجه ...پفک شلغم چای رولت کاهو نان میوه ۲نوع به تعداد همه و ارزون...اینه دورهمی ما
قراره کلی هم بگیم بخندیم و آهنگ شب یلدا هم دانلود کردم بذاریم و دست بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۵۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه ما ایرانی ها تو چند سال اخیر خیلی انسانهای بی رحم و بدی شدیم فقط به فکر منافع شخصی خودمونیم بهیچ عنوان متحد نیستیم بخدا با کمی مهربونی و اتحاد میتونیم در بابر اینهمه ظلمی که به قشر ضعیف و متوسط میشه ایستاد مثل خودرو گرون شده سریع نریم وایسیم تو صف برای اینکه سود کنیم سود تو مساوی فقیر شدن هموطنت یا خیلی چیزای دیگه وقتشه به خودمون بیایم
Iran (Islamic Republic of)
simona
۱۹:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
دلار کاملا به جنس ایرانی مربوط میشه وقتی پوشک که هشتاد درصد مواد اولیه اش وارداتیه بخاطر دلار گرون میشه کسی که محصول ایرانی میفروشه مجبوره قیمت جنسشو ببره بالا که بتونه واسه بچه اش پوشاک و دارو بخره یچیز که گرون میشه همه چیز گرون میشه چون همه ما به هم متصلیم مثل حلقه های زنجیر ولی نمیدونم چرا دلار اومده پایین ولی ماها حاضر نیستیم قیمت اجناسمون رو بیاریم پایین.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۰۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
به نظر من برای شب یلدا یا همچین مواقعی سنجد بخرید هم خوشمزس هم پرخاصیت هم ارزان.کیلویی35تا40تومنه من ک خیلی دوس دارم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم خوب چه اجباریست که شب یلدا داشته باشیم و حتما هم باید آجیل باشد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
قل هو الله احد
ما هم همینو میگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
اگه نخرید صادر میشه . کالایی که صادر میشه باز به دلار ربط داره .
France
علی
۱۸:۱۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
میدونید چرا به این خوراکیهای گران و خوشمزه آجیل میگن؟ این کلمه در ترکی برون مرزی یعنی فوری و سریع و از عجله عربی می آید. قدیمیها برای انرژی گرفتن سریع و قوت بیشتر موقع کار زراعت یا در زمان جنگ مقدار کمی از آنرا را بجای غذای کامل و حجیم میل میکردند. حالا فست فود جایگزین خطرناکی برای بالا بردن سریع کالری شده.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۷:۵۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
شب یلدا آجیل کشیده بالا شب عید چقدرمیشه کارمند و کارگردان که آجیل و میوه های گرون نه میتونیم بخریم ونه می‌خریم اگه مردم نخرند آجیل ارزان میشه والا یکی داره می‌خره یکی نداره بایدخجالت بکشه نخریم فکر شب عیدو خریدو باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
کی گفته حتما باید آجیل باشه ما که نمیتونیم آجیل بخریم دور هم یه چای میخوریم و به دنیا میخندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
احسنت..حالا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
شب یلدا را با شکوه نگیرید تا شکو ه تان تمام نشود چون باید چیزی را 45 روز دیگر با شکوه تر ازهمیشه بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
امسال مسلمین شب یلدا که هیچ عید هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ما که امسال فقط چیپس میخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ملت عزیز باور کنید که اگه یکسال شب یلدا آجیل و هندونه نخورید نمیمیرید مثل من که چند ساله نخوردم و هنوز زنده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
اتفاقا تو همیشه میخوری آجیل
Germany
شجاع
۱۳:۳۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
من شب یلدا دیر میرم خونه که بچه هام بخوابن و گرنه نه پول خرید آجیل دارم و نه شیرینی
محل کار هم مساعده نمیده یعنی شرمندگی به تمام معنا
پارسال که آجیل 80 بود نتونستیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
اشتباه میکنی شجاع جان بیا دیدتو عوض کن زود برو خونه.یه پاکت تخمه ساده بخر با چندتا پفک و نون بربری داغ با پنیر همون کافیه بگین بخندین و شادباشین
Iran (Islamic Republic of)
3
۱۳:۳۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
واگدار کردیم به خدا
دلم میسوزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
این مراسم مال دورانی بودکه مردم درطول سال یه بارمیتونستن آجیل یاهندوانه بخورن نه امروزکه هرشب یلداست
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۰۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ووا یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
شما با چقدر درآمد میتوانید هر شب یلدا را جشن بگیرید مسلمان خبر نداری در جامعه چه خبر است برو هر شب یلدا را جشن بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
سیدعباس موسوی
۱۳:۱۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
هدف دورهمی خانوادگی است که این هم میتواند در شب های دیگر انجام داد واقعا کسی نیست بداد مردم برسد و جلوی این همه گرونی را گرفت کجاست این نظارت ؟ کجاست این دولت ؟ ببینید در بازار چه خبر است شرکت ها و تولیدیها دارند سو استفاده می کنند واقعا اگر دولت نتواند کاری بکند مردم باید خودشان با نخریدین اجناس غیر ضروری جلوی آنها بایستند دولت باید جلوی صادرات بی رویه را بگیرد که نمی گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
اینکه چقدر آب میخورد تا رشد بنماید کشاورز بهتر میداند وپس از رسیدن توسط کشاورز چیده ودلال محترم آنرا وارد بازار کرده وبفروشددیگه نیاز به آب ندارد بعد از این باید گفت چقدر پول میخورد تا بر سفره ما بنشیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
واقعا باید گریست به وضع گرونی خجالت هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
آجیل را تحریم میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بیاییم در آن شب طولانی غصه ها و گله هامونو به پروردگارمان بگوییم واز خداوند مهدی را بخواهیم که اوست فقط نجات دهنده ما
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
چه آجیلی ... ؟ خیلی خیلی بشه خرید 2کیلو میوه هست وبس !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
من نمیفهمم چرا برای حمایت از تولید کننده واردات ممنوع میشه و روش محدودیت میگذارند اما برای حمایت از مصرف کننده جلوی صادرات اش رو نمیگیرند تازه میگن نخورید تا صادر کنیم. خدایی هر کی این قضیه رو درک میکنه به ما هم توضیح بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
دختری به اسم یلدا ها هرشب گشنه هستند اونوقت مردم شب یلدا می گیرند از پول همین یلدا کوچیک ها
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۱:۵۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
لعنت به گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بابا چه رسمی چه کشکی شب یلدا چه معنی داره اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
معنی صمیمیت میده معنی دور هم بودن خندیدن خوشحالی ...سرزندگی....هدف هم شکم نیست دور هم بودن و لذت بردنه..سعی کنید بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۱:۴۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با سلام:
قیمت چند است قیمت خودش پایین میاد بعد هم وقتی گران باشد نمی خریم و نمی خوریم تا حالا کسی از آجیل نخوردن نمرده .
-
یک انسان
۱۱:۴۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
من فقط سال گذشته یک کیلو آجیل خریده بودم یعنی در سال 97 اصلا آجیل نخریده ام اگر مردم آگاه و بیدار باشند در عرض یک ماه می توانند همه قیمت ها را پایین بیاورند و اگر هم نوع دوست باشند که نیستند متاسفانه....................
-
یک انسان
۱۱:۴۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
من فقط سال گذشته یک کیلو آجیل خریده بودم یعنی در سال 97 اصلا آجیل نخریده ام اگر مردم آگاه و بیدار باشند در عرض یک ماه می توانند همه قیمت ها را پایین بیاورند و اگر هم نوع دوست باشند که نیستند متاسفانه....................
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۳۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
چیکارکنیم پس کل سال دو روزش عیدمیگیریم نه آجیل میشه خرید نه میوه5نفرمهمون بیادچیکاربایدکرد باید گران بود نخریدم؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
شما فقط قیمت میوه رو حساب کردین برای خانواده 4 نفره شده 124 تومن پس چرا اجیل رو حساب نکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
اگر مردم همه باهم هماهنگ باشند در چنین مواقعی خرید نکنند مطمئا باشید قیمت ها شکسته می شود.چیزی که گران شد نخریم اگه جنس دست فروشند یا تولید کننده بماند ببینند خریدار ندارد شک نکنید مجبور می شوند کاهش قیمت بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
تا وقتی در صف خرید پراید صف میکشن مطمنن این چیزا هم میخرن تا گرون بشه وبمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
سوال خیلی مهمی بود . دستتون درد نکنه که بهش پرداختین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
#نه به آجیل تا سرنگونی دلالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
آخه یک کیلو پسته ۲۷۰ هزار تومان؟ یک کیلو مغز پسته ۳۲۰ هزار تومان؟ یک کیلو خلال پسته ۴۲۰ هزار تومان؟ چرا؟ چرا الکی و بدونِ هیچ دلیل و منطق رسیده به این قیمت؟ ما مردم عادی که نمیتونیم با این گرانیِ معنادار مقابله کنیم! پُر واضح است که مسئولِ گرانی و سِیرِ صعودی قیمتها حتی ساعت به ساعت، مسئولین دولت و نمایندگان مجلس هستند و انتظارِ ارزان شدن و به قیمتِ سابق برگشتنِ قیمتها از مسئولین و نمایندگان مجلس، بیش نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
اخه سالهای گذشته سرما نداشتیم . پارسال برف و بوران کل مملکت و فلج کرد از گوجه و پسته بگیر تا پوشاک و شیر و ماهی . گوشت و مرغ و تخم مرغ و اهن الات مواد غذایی خوردو همه در اثر سرما با کاهش تولید مواجه شدن. همه گرانیها از سرما نشات میگیره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
دوست ناشناس دمت گرم. با حال بود . سرما رو میگم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
خلاصه بگم مرگ بخوریم آجیل نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
شب یلدا یعنی راحت بخوابی تا صبح تو خواب همه چی میبینی و خیلی شیرین
Iran (Islamic Republic of)
علی کدخدایی
۰۹:۳۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
الحمدالله در کشور ما همه نوع آجیل تولید میشه ونیاز به واردات نداریم پس چرا قیمت ها بر اساس دلار تعیین میشه؟
بهترین کار اینکه نخریم و نخوریم . قربون حافظ برم که به آجیل پاجیل کاری نداره همیشه سر سفره همه ما ایرانی ها هست . امثال به خاطر خدا هم که شده به یک لیوان چایی، قرائت قرآنی و تفعل به حافظ شب یلدای خوبی را بدون آجیل به سرکنیم. خدایشش نخوریم نمیمیریم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
حالا چیزی هم دستمون نمیرسه که بخوریم و بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
همه با هم به هشتک نه به اجیل شب یلدا

اگه این عملی بشه جلوی گرانی بیشتر از این اجیل و میوه شب عید گرفته میشه
پس از الان بفکر شب عید باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
باریکلا
Iran (Islamic Republic of)
برای او
۰۸:۵۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
تا پارسال که آجیل قیمتهاش اینجوری نبود ما مردم زیاد در فکر آجیل و شب یلدا نبودیم. حالا امسال که ما باید از خرید هرگونه آجیل خودداری کنیم تا دولت کمی دلش بسوزه و گرانفروشها تنبیه بشن، همه ما به تکاپو افتاده ایم که شب یلدای امسال چی بخوریم، چی بخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
اینقد ادمهای پولدار هست که کسی منتظر من و شما ننشسته .
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۸:۵۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با حقوق یک میلیونی که بعد از کسر بیمه میشه 860 هزار تومن نمیتونم شکم خودم و زنم رو سیر کنم چه برسه اندازه 125 هزار تومن واسه یه شب پول بدم. هه! ما کجای کاریم و آقایون مسئول کجای کار!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با سلام و احترام خدمت تمامی مردمان عزیز ایران.
یعنی با این گرانی ها شب یلدا هم معنی میده؟؟؟؟ مگر حقوق ودر آمد یک کارگر چفدره؟ به خدا ما مسلمونیم با این وضعیت گرونی نخود هم نمیتونیم بخریم چه برسه یه پسته و اجیل...خدا بخیر کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
هیچ وقت این گزارش ها واسه کارگرها نبوده . . با من و شما کاری ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
چرا جلوی گرانیها گرفته نمی شود . دلار به 9000 تومان رسید از اون طرف پسته به 250 هزار تومان و خودرو که کارخانجات خودشان هست . خدا انشاالله به داد این مردم برسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بس کنید دیگه
چه خبره مگه
کی گفته خانواده های ایرانی آجیل میخوردن این شب
فقط برای عروس می بردن
سالهای قبل هم خانواده هایی بودن که حتی یک شام خوشمزه و ساده نداشتن حالا چی شده امسال هی آجیل آجیل میکنید .
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۳۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
دیگه ما از زندگی دست کشیدیم ، به عنوان یک جوان 25 ساله،هیچ امیدی در زندگی نداریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
خواستن توانستن است عزیزم.غیرممکن شدنی است..پاشو آستین بزن بالا مایوس نباش.خدا گفته از تو حرکت از من برکت نگفته از تو مدام پای گوشی و واتساپ نشستن از من برکت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
کسی آجیل نخوره نمی میرد مردم همت کنندآجیل نخرند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی امینی
۰۸:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
آجیل 90000 تومان ! مردم رو نابود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
تو با نخوردن آجیل نابود میشی؟؟؟؟یاخدا ...اینو باش...نخور جانم نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
لطفا نخرید بیایید همه با هم در این باره متحد بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
لطفا نخرید بیایید همه با هم در این باره متحد بشیم
Iran (Islamic Republic of)
فلاحی
۰۸:۰۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
سلام بیاییدامسال با نخریدن اجیل پوزه این گرانفروشان ودلالان بازار اجیل را نابود کنیم به خدا اگه ساده بگیریم به نفع همه است هیچ اتفاقی نمی افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
شب يلدا معني براي فقراه ندارد زيرا براي آنها شب سياه مي باشد
ولي براي پولدارها شب يلدا
ياد قديم ها بخير كه هر كسي هرچه داشت با ديگران قسم مي كردند و لي حال ديگر خبري از آن روزها نيست افسوس!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اشناس
۱۴:۱۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
عزیزم دیدتو عوض کن چیز ساده بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
حتما اجیل لازمه و باید خرید کنیم ...
Iran (Islamic Republic of)
hhhh
۰۷:۴۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
تا امسال که میگفتن آجیل شب عید امسال که گرونش کردن شده آجیل شب یلدا. اولندش در شب یلدا به انار و هندونه رسم بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
واقعا که ///
Iran (Islamic Republic of)
معتقدالحق
۰۷:۳۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
رسول اکرم‌صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند: حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا، به حساب خود رسیدگی کنید قبل از اینکه به حساب شما برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با اینکه دلار اومده پایین ، اینقدر تورم قیمت ظلمه و نشانه رها بودن بازاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
باور کنید من و خانواده ام خیلی وقته حتی تخمه آفتابگردان هم نخورده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بابا خدا پدر محل خودمون یعنی کاسباشون بیامرزه ارزون تر از این حرف هاست این چه رسمیه اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
مگر هرچیزی قیمت قطعی نداره از چنس خوب و متوسط و ضعیف که بخواهند قیمت مشخص کنند اونم جزئی و هردفعه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
اطع
۰۱:۵۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
مسئولین مرتبط با قیمتگذاری و نظارت وتوزیع است ومردم سخنگوو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۰۱:۳۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ناامیدم
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۱:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
الان آجیل خریدن علی الخصوص پسته حرام است
Iran (Islamic Republic of)
رضا محمد
۰۱:۲۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
مسئولین هر چند شما خیا لتان نیست چون درآمد شما کجا د رآمد ماکجا پیش خدا جواب این همه مردم فقیر چطور خواهید داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ماکه قدرت خرید 250 گرم آجیل هم ندارم علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
واقعا دست مسئولين درد نكنه، من از طرف تمام كسايي كه مثل من شب يلدا شرمنده ي زن و بچشون ميشن از رئيس جمهور محترم تشكر ميكنم، جناب رئيس جمهور شما چطور شب يلدا ميتوني آجيل و ميوه بخوري!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
عزیزم کی گفته شرمنده میشی یه عالمه تنقلات بخر پفک پف فیل بیسکوییت با چایی ...بستگی داره چطور تصمیم بگیری شادی کنی
Netherlands
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
کسی به گرانی و بی کاری و بدبختی باید چیکار کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بس کنییدتوروخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
خدایی برخی از رسومات گذشته فقط برای گذشته بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
خدایی برخی از رسومات گذشته فقط برای گذشته بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
دلار میریزن پای نهال پسته؟
کاش حداقل پولش گیر کشاورز یا کارگر بدبخت میومد ، همش میره تو جیب یه مشت دلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ما ک نمیتونیم .

یک پفک میخریم البته اگ همونم ...

جای تاسف
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۰۰:۰۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بقرآن به ابوالفضل پول مایحتاجمان را بزور تهیه میکنیم آجیل پیشکش باید گفت آجیل را باید در رویاها جست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
جوان بیست ساله هستم.دارم کارمیکنم.خودم یک کیلوقنادی میخرم ومیخورم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ما چند ساله رنگ آجیل به شب های یلدامون ندیدیم این تازگی نداره
جالب اینجاست که تورم و رشد 400 درصدی محصولی که تو خود کشور وجود داره بیشتر اقلامش و فقط یکی دو موردش وارد میشه و ربطی به ارز و دلار هم نداره خیلی جالبه
آخرین اخبار