رحمانی در جلسه کمیسیون اصل ۹۰:

خودرو‌ها ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود/میزان تولید خودرو در حال بهبود است

وزیر صمت گفت:­ بر اساس فرمولی پیش بینی شده با کاهش قیمت درنهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار خواهیم رسید.

خودرو‌ها ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود/میزان تولید خودرو در حال بهبود استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ رضا­ رحمانی امروز در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ که با موضوع بررسی مسائل مربوط به خودرو برگزار شد اظهار داشت:­­ ­­برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی که پیش بینی شده خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره ۵ درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی ها مواجه هستیم گفت: دیروز ­جلسه ای با معاون اول رئیس‌جمهور درباره تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان داشتیم که در این خصوص تصمیم‌گیری شد و این تصمیم به افزایش تولید کمک خواهد کرد.

رحمانی افزود:­­ در یکی دو هفته گذشته روند نزولی کاهش تولید متوقف شده و در روزهای آینده افزایش تولید بیشتری خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:­ در عین حال،­ بسته ای طراحی شده تا در بلند مدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف شود.

وی اضافه کرد:­­ تفاوت قیمتی که بین بازار با قیمت کارخانه ایجاد شده سودش نه به جیب خودروساز می رود نه به جیب مردم.

میزان تولید خودرو در حال بهبود است

وزیر صنعت،­ معدن و تجارت گفت:­ وضعیت تولید در صنعت خودرو در حال بهبود است و تلاش می‌کنیم که میزان تولید خودرو افزایش یابد و مشکلی برای تامین خودرو نباشد.

رضا ­­رحمانی پس از جلسه مشترک با کمیسیون اصلا 90 افزود:­­ خودروسازان متعهد شده‌اند همه تعهدات خود را بر اساس قراردادهایی که با مشتریان دارند انجام دهند.

وی­ با بیان اینکه آخرین تصمیم درباره قیمت خودرو به شهریور باز می گردد گفت:­ مصوبه آن زمان،­ این بود که خودرو در حاشیه بازار عرضه شود و به تدریج قیمت بازار کاهش یابد هر بار قیمت 5 درصد کمتر از دفعه پیش عرضه شود تا قیمت در نهایت به تعادل مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد.

وی اضافه کرد: ­­در ماه‌های گذشته به علت کاهش تولید، ​­اجرای این مصوبه امکان نداشت­ اما اکنون با افزایش تولید،­ میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت ­هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت،​ معدن و تجارت گفت: ­اینها در حالیست که بسته جامعی برای صنعت خودرو تهیه شده که رویکرد آن حمایت از تولید داخلی،­ افزایش تولید،­ افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت است.

وی با اشاره به اینکه ­­در این بسته باید رابطه بین خودروساز و قطعه‌ساز بازنگری ­شود افزود:­­ این بسته در نهایت باید منجر به اصلاح ساختار ها و وضعیت فعلی خودروسازی کشور ­شود تا هر از چند گاهی شاهد نوسانات در این صنعت نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضاغفاری
۱۷:۰۴ ۲۳ دی ۱۳۹۷
فقط خوب بلدن الکی تحویل مردم بدن یک بارم شده اول عمل کنید بعد خریدید دیروز قیمت جدید دادن هرکجامراجعه میکنید بقیمت. قبل میفروشن خودنمایندهگیهاخودرهاروخریداریکردن دارن به قیمت ازادمیفرشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۸ دی ۱۳۹۷
اگر مردم ما میخوان که قیمت خودرو پایین بیاد باید هیچکس خودرو نخره مثل چند سال پیش که کسی نخرید موند رو دستشون باد کرد اومدن با وام دادن مزدم روبه خرید خودرو تشویق کردن و بایستی مافیای پشت پرده خودروسازی ازبین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۱ دی ۱۳۹۷
پراید شده 36تا37ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
چرا نمیگی قیمت پراید میشه 40 میلیون تومان؟!
Iran (Islamic Republic of)
ممدجواد
۲۰:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
انشاالله یک مسئول مرد پیدا بشه و این دو خودرو ساز ( سایپا و ایران خودرو ) را واگذار کنه به بخش خصوصی و تعرفه واردات خودرو را صفر کنه تا لا اقل از کشته شدن 30000 نفر در جاده ها جلوگیری بشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ما که ۵ ماهه ثبت نام کردیم چکار کنیم
Netherlands
ssh
۱۴:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
واقعا ما سازمان حمایت از حقوق داریم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
حمایت؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۳۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
سلام
واقعا اذیت کردن شرکت خودروسازی در جهان این شرکتها هستن....بنده 5 ماه از تحویل خودرو دنا پلاسم میگذره هنوز خبری از دعوتنامه و تحویلش نیست الان سایت فروش ایرانخودرو که دیدم پیش فروش برایسال آینده گذاشته .... کی و چه مسولی پاسخگو مشکل بنده میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
کلی پول از مردم گرفتند هنوز هم ماشین تحویل نداده اید بعد هم بگویید نقدی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
کلی پول از مردم گرفتند هنوز هم ماشین تحویل نداده اید بعد هم بگویید نقدی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۱:۱۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بی صدا دارن قیمت های مورد نظرشون تثبیت میکنن و قیمت های جدید با اصلاعیه و اعلامیه جا میندازن ...کاش مبشد واسه یه بارم شده رو این خودرو سازای کم کنیم ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
درود بر اين بيخردان كه بر مركب گراني سوارند و با لگدمال كردن مردم مي تازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
با تشکر از وزیر محترم ،درسته این فرمول در حال حاضر برای من مصرف کننده خوب نیست ولی به گفته خود شما اگر هر هفته 5 در صد قیمت کمتر بشه در نهایت به قیمت مطلوب خواهد رسید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
نه ملت حق دارند بهترین خودرو رو سوار بشن نه برای پراید بی کیفیت پول یه خودرو خارجی رو بدن ورود کالاهای خارجی باید آزاد بشه شما که خودت خودرو خارجی سوار میش و کل وسال مورد استفاده خودتون و خانوادتون خارجیه پس دم از حمایت ازتولید ملی با قیمتهای نجومی بی کیفیت ندین ملت حق استفاده از بهترین کالاها رو دارن کالاهای تولید ملی رو میتونین صادر بکنین که کارگر ایرانی بیکار نباشه
آخرین اخبار