فرمانده انتظامی اردبیل؛

80 درصد سرقت های خرد در اردبیل توسط معتادان انجام شده است

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ‌80 درصد سرقت ها خرد در اردبیل توسط معتادان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار حسین عبدی، فرمانده انتظامی استان اردبیل در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر اردبيل، اردبیل را یکی از استان های امن کشور که مشکلات اجتماعی در آن از میانگین کشوری کمتر است؛ معرفی کرد و افزود: در استان اردبیل سرقت خشن کنترل شده و آمار وقوع آن منفی است و عمده سرقت های به وقوع پیوسته سرقت ها خرد با 80 درصد از کل سرقت ها است.

وی با بیان اینکه بررسی ها حاکی از آن است که 80 درصد سرقت های خرد توسط معتادان انجام شده است؛ اظهار داشت: سارقان معتاد بارها توسط پلیس دستگیر؛ ولی مجدد آزاد شده اند؛ لذا ما بر این موضوع مهم که سارقان معتاد، تهدیدی برای کشور و نشاط جامعه و احساس آرامش فردی و اجتماعی هستند؛ تاکید داشته و داریم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل خدمات رسانی شايسته به مردم و ساخت جامعه ای امن، با نشاط و زيبا را هدف مهم ناجا و شورای اسلامی شهر عنوان كرد و گفت: تعامل، همنوايی، همسويی و همگامی اقدامات و فعاليت های شورای اسلامی و ناجا انضباط و آرامش جامعه شهری را تضمين و بستر ساز خدمات رسانی شايسته به اقشار اجتماعی دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی اردبیل نیز در این نشست با قدردانی از تلاش های جهادی و متعهدانه پلیس در آرامش بخشی اجتماعی، بر ریشه یابی علل اجتماعی و فردی ارتکاب جرم و وقوع آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی باید احساس مسئولیت جمعی و تعامل هدفمند فراسازمانی با رویکرد آموزشی و آگاه سازی داشت.

حبیب فتحی یکی از راهکارهای مهم و اثربخش در حوزه پیشگیری از سرقت را استفاده از نگهبان محله عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع باید بنحو شایسته و با استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود.

وی ضرورت احداث مراکز بازپروری معتادان و توسعه کمپ های ترک اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در این رابطه از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

انتهای پیام/ح

ضرورت احداث مراکز بازپروری معتادان در اردبیل

 

 

برچسب ها: سرقت ، معتادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار