نقش موثر کانون های سلامت محلات در آگاه سازی و ارتقا سلامت جامعه

افتتاح اولین کانون سلامت محلات در شهرستان مهاباد با حضور فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان در محله بهارستان کلید خورد.

دکتر مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با هدف ارتقا سلامت مردم جامعه و آگاه سازی آن‌ها از نحوه ابتلا به انواع بیماری‌ها و پیشگیری از آن‌ها به خصوص بیماری‌های غیر واگیر دار همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات جاده‌ای کانون‌های سلامت محلات تشکیل یافته است.

وی افزود: افزایش موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله، تقویت روحیه خودباوری، نهادینه سازی مشارکت و همکاری مردم در توسعه محله، ارتقای سطح مهارت‌های مردم در عرصه‌های سلامت و سازماندهی مردم در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی را ماموریت کانون سلامت محله است.

وی اظهار داشت: مسئولین خانه مشارکت مردمی به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولین قرا می‌گیرند و مردم بدون واسط می‌توانند مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت را پیگیری و در جهت ارائه راهکار و رفع مشکلات مربوطه اقدام نمایند.

دکتر مرزنگ گفت: تامین سلامت مردم وظیفه یک دستگاه نیست و وزارت بهداشت تنها ۲۰ درصد در تامین سلامت نقش دارد. ۸۰ درصد نقش تامین سلامت مردم وظیفه همکاری‌های بین بخشی است.

وی بیان داشت: به منظور ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل حوزه سلامت پیرامون خود نظیر بهداشت روان، تغذیه مناسب و افزایش فعالیت‌های جسمانی کانون سلامت محلات در سایر مناطق دیگر شهرستان مهاباد با همکاری و مشارکت دستگاه‌های دخیل در امر سلامت تشکیل می‌شود.

انتهای پیام / س خ

افتتاح اولین کانون سلامت محلات در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.