رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان:

خشکسالی بار سنگینی به بخش کشاورزی وارد کرده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر بخش کشاورزی؛ بیش از ۷۰درصد معیشت مردم را پوشش می‌دهد وبا توجه به کاهش نزولات ومنابع محدود آبی بار سنگینی به کشاورزان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گردهمایی گرامیداشت روز جهانی خاک که بمناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری در دانشگاه زابل برگزارشد گفت: در حال حاضر بخش کشاورزی بیش از ۷۰درصد معیشت مردم را پوشش می‌دهد وبا توجه به کاهش نزولات ومنابع محدود آبی وکاهش فعالیت بخش کشاورزی می‌بایست با توسعه وپیشرفت سایر صنایع وبخش‌ها بار بخش کشاورزی کاسته واقتصاد مردم از تک بعدی بودن خارج شود.

مجتبی پیری افزود: حال که در شرایط خشکسالی هستیم وبخش کشاورزی برای توسعه با محدودیت فعالیت می‌کند استان ظرفیت‌های خاص در تجارت وگردشگری ومعدن دارد که با توسعه این بخش‌ها می‌تواند راهگشای مطمئنی برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای مردم سیستان وبلوچستان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی در دامپروری، شیلات، باغبانی و زراعت پرداخت و گفت: علیرغم همه مشکلات ومحدودیت‌ها ۵میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود وی تصریح کرد از ۱۴توده ژنتیکی موجود در کشور ۷ توده ژنتیکی خاص استان ماست.

پیری افزود: برای استفاده بهینه از آب وخاک استان با همکاری وزارت نیرو برنامه‌ها وطرح‌های شاخصی از جمله طرح عظیم انتقال آب بالوله دشت سیستان، در سطح استان در حال اجرا داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:در حال حاضر سیاست سازمان برای اقتصادی کردن کشاورزی توسعه‌ی طرح‌هایی که نیاز آبی کمتری دارند وتوسعه کشت‌های کنترل شده است تا دوباره ثروت به کشاورزی و کشاورزان برگردد.

گفتنی است؛ در این مراسم که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، دانشگاه زابل وانجمن علوم خاک ایران برگزار شد.

در پایان این مراسم از تعدادی کشاورز بعنوان خادمان خاک ودانشجویان بعنوان محقق با اهدای لوح تقدیر تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/پ

تقدیر از کشاورزان بعنوان خادمان خاک ودانشجویان بعنوان محقق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار