معاون وزیر کشور در ادامه سفر به شهر‌های جنوبی استان به همراه هیأت اقتصادی وزارت کشور در جلسه شورای اداری در منطقه محروم توتان شهرستان نیکشهر شرکت کرد.

حضور معاون وزیر کشور در منطقه محروم توتان و تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان نیکشهر در این منطقهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در نشست شورای اداری در منطقه محروم توتان شهرستان نیکشهر، اقدامات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و توسعه زیر ساخت‌ها و بهبود سطح رفاه و معیشت ساکنین مناطق کمترتوسعه یافته را قابل توجه و محسوس توصیف و افزود: چهره بسیاری از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان، بویژه جنوب استان، به سرعت در حال تغییر بوده و مردم این مناطق از این اقدامات خشنود هستند.

دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با تأکید بر اینکه؛ جبران عقب افتادگی‌های تاریخی و رفع مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته کشور و ایجاد تعادل و توازن منطقه ای، با استمرار رویه‌های عادی و جاری در حوزه‌های مهمی چون؛ برنامه ریزی، بودجه ریزی و بروکراسی حاکم بر نظامات اداری کشور، امکان پذیر نیست، گفت: راهبرد و هدف گذاری دولت تدبیر و امید و سایر نهاد‌های فعال در امور توسعه‌ای و حمایتی، در کاهش میزان و اختلاف سطح توسعه یافتگی مناطق مختلف، اثربخش بوده و آثار مثبت آن کاملاً آشکار و محسوس است.

دین پرست با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات توسعه مناطق، فقدان سند آمایش سرزمین در استان‌های کشور و نابسامانی محرز در حوزه‌های تصمیم گیری، برنامه ریزی است، گفت: یکی از مهمترین راهکار‌ها، برای کاهش فاصله موجود بین مناطق کمتر توسعه یافته، با مناطق توسعه یافته، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پیشران اقتصادی، مولد و اشتغال زا است.

معاون وزیر کشور مهمترین اولویت‌های مورد توجه در تنظیم سند توسعه جنوب استان سیستان و بلوچستان را " تکمیل پروژه‌های نیمه تمام موضوع مصوبات سفر روسای جمهور به هر یک از شهرستان‌ها"، " احصاء دقیق وعده‌های اعضای دولت در سطح هر شهرستان در جریان سفر به منطقه و یا دیدار‌ها و ملاقات ها" و "رفع موانع واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مقیاس" بر شمرد.

دین پرست دیگر اولویت‌ها در این عرصه را؛ الزام تمامی دستگاه‌ها به تهیه و تدوین اسناد پایین دستی برای رفع مشکلات اصلی و نیاز‌های ضروری مردم مناطق کمتر توسعه یافته" و " استقرار فوری ادارات ذیربط دولتی در تمامی شهرستان‌ها" اعلام کرد.

جلسه شورای اداری شهرستان قصرقند با حضور معاون وزیر کشور برگزارشد

بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در این جلسه به بررسی مشکلات و نیازمندی‌های این منطقه از جمله آب شرب و کشاورزی، بازسازی و احیای قنوات پرداخت.

همچنین مباحثی از قبیل احداث خط انتقال آب از سد زیردان به مزارع کشاورزی، بخشودگی وامهای خشکسالی سالهای قبل، خرید تضمینی خرمای کشاورزان، احداث سیل بند حفاظتی حاشیه رودخانه ها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است؛ دین پرست در این جلسه برای گنجاندن نیازمندیهای شهرستان در سند توسعه بلوچستان قول مساعد داد.

بازدید معاون وزیر کشور از راه‌های روستایی و اراضی خشکیده کشاورزی قصرقند

معاون وزیر کشور در ادامه سفر به مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، از راه‌هایی روستایی و اراضی خشکیده کشاورزی شهرستان قصرقند بازدید کرد.

دین پرست که بمنظور پی گیری و بررسی طرح‌های نیمه تمام، طرح عمرانی، کشاورزی و اشتغال زایی و زمینه سازی تنظیم سند توسعه جنوب سیستان و بلوچستان از پنجم اذر ماه به این استان سفرکرده است در ادامه این سفر شش روزه خود در جلسه شورای اداری قصرقند حضور یافت.

وی در این جلسه گفت::خشک شدن قنات‌ها، کمبود آب شرب روستایی، کمبود راه‌های روستایی مناسب و بیکاری از عمده مشکلات روستاییان استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: پس از اتمام این سفر مشکلات منطقه جمع بندی و دراختیار رئیس جمهور قرار خواهد گرفت تا به حداقل برسد.

فرماندار قصرقند هم در این جلسه گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر ۸۵ رشته قنات از مجموع ۱۶۰ قنات این شهرستان به طورکامل خشک شده و ۷۵ رشته قنات دیگر دچار کم آبی شدید شده است.

ریگی خواستار اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای جبران خشکسالی، تامین اعتبار برای لایروبی قنوات، احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی قصرقند، تکمیل راه ارتباطی تلنگ – قصرقند و بخشودگی وام‌های خشکسالی دهه هشتاد شد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار