ترامپ، قاتل غیر نظامی افغان را «قهرمان ارتش آمریکا» خواند!

بررسی دوباره پرونده قتل یک غیرنظامی افغان توسط نظامی آمریکایی توجه «دونالد ترامپ» را نیز به خود جلب کرده است.

ترامپ، قاتل غیر نظامی افغان را «قهرمان ارتش آمریکا» خواند!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی دوباره پرونده قتل یک غیرنظامی افغان توسط نظامی آمریکایی توجه «دونالد ترامپ» را نیز به خود جلب کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به بازبینی پرونده نظامی آمریکایی و متهم شدن به قتل عمد یک غیرنظامی افغان اظهار داشت که در پرونده این «قهرمان ارتش آمریکا» ورود خواهد کرد.

«متیو گلستین» متهم است فردی که به اتهام همکاری با طالبان بازداشت شده بود را پس از آزادی‌اش بطور عمد به قتل رسانده است.

ترامپ با انتشار توئیتی در این باره گفت: به درخواست بسیاری من پرونده متیو گلستین «قهرمان ارتش آمریکا» را مورد بررسی قرار خواهم داد.

وی افزود: ممکن است او پس از تایید کشتن یک تروریست بمب‌ساز در حالی که خارج از کشور حضور داشته توسط دولت خودمان به مرگ محکوم شود.

این در حالی است که این نظامی آمریکایی در مصاحبه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعتراف کرده بود تبعه افغانستانی را که کشته است در فهرست افرادی قرار نداشته که بر اساس قوانین درگیری مجاز به کشتن آن‌ها باشد.

پژوهشگر ارشد دیدبان حقوق بشر در افغانستان درباره این موضوع گفت: «گلستین به چیزی که بنظر می‌رسد اعدام خودسرانه باشد اعتراف کرده، جنایتی بسیار جدی در چارچوب قوانین بین‌الملل».

وی در ادامه نیز تصریح کرد که موارد بسیاری وجود دارد که نظامیان آمریکایی به کشتار غیرنظامیان متهم هستند اما نتیجه تحقیقات هرگز مشخص نشد و هیچکس تحت پیگرد قرار نگرفت.

«عبدالکریم اتل»، یکی از اعضای شورای ولایتی هلمند نیز درباره احتمال عفو این نظامی آمریکایی گفت که این اقدام موضع مخالفان مسلح دولت افغانستان را تقویت می‌کند زیرا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها حتی به قوانین قضایی خود نیز پایبند نیستند.

وی افزود: اگر آن‌ها یک قاتل را از دادگاه نظامی خودشان آزاد کنند مردم افغانستان چگونه می‌توانند انتظار داشته باشند که آمریکایی‌ها متخلفان را به دست عدالت بسپارند؟

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترامپ ، افغانستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.