رئیس شورای علمای شیعه افغانستان خواستار گام عملی و کمک اقتصادی جهان اسلام به فلسطین شد.

جهان اسلام فقط نظاره گر وضعیت فلسطین است/ به جای حرف، گام های عملی برداشته شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله محسنی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، مساله فلسطین را برای مسلمانان بسیار مهم خواند و خواستار گام های عملی و کمک اقتصادی جهان اسلام به فلسطینیان شد.

وی با بیان این که امروز مردانگی به گردن زنان و کودکان شجاع فلسطینی افتاده و آبروی ما رفته، از چکونگی عملکرد جهان اسلام در قبال مساله فلسطین انتقاد کرد و گفت: ما و شما چه کار کردیم؟ فقط نظاره می کنیم و صحبت های بی فایده می کنیم.

وی تاکید کرد که باید در برابر فلسطین در مقام عمل و کمک های اقتصادی گام برداریم.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان خواستار برگزاری یک جلسه فوق العاده دیگر پس از کنفرانس وحدت در مورد فلسطین شد.

وی با بیان اینکه در تمام کشورهای اسلامی مشکلاتی وجود دارد، از خداوند خواست که فلسطین را از شر خبیث ها نجات دهد.

آیت الله محسنی به مساله یمن نیز اشاره کرد و گفت که نه تنها به عنوان یک مسلمان، بلکه مردم یمن را باید از دید یک انسان دید که در این کشور چه وضعیتی حاکم است.

رئیس حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) با اشاره به سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که گفته است اگر حکومت عربستان سعودی نباشد، چه کسی از اسراییل دفاع خواهد کرد، خاطرنشان کرد که به دنبال این سخنان، انسان بمیرد، بهتر است.

وی در مورد وضعیت افغانستان نیز تصریح کرد که این کشور در ۴۰ سال گذشته درگیر جنگ بوده و ابراز امیدواری کرد که جنگ افغانستان نیز تمام شود و یمن، بحرین، فلسطین و سایر کشورهای اسلامی نیز روی خوشبختی و آرامش را ببینند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.