محمدمختار مختاری:

هدفی که شوروی با جنگ به آن نرسید را غربیها از راه نرم در افغانستان دنبال می کنند

از سی و هفتمین سالروز تاسیس حرکت اسلامی افغانستان، با حضور شماری از دانشجویان، دانش آموزان، علمای دینی، و اساتید دانشگاه در کابل تجلیل شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمدمختار مختاری مسئول بخش سیاسی حزب حرکت اسلامی ملت افغانستان در کابل گفت:‌ حزب حرکت اسلامی در یک شرایط دشوار خاص جنگی ایجاد گردید که در آن وقت تمام شخصیت ها و مردم افغانستان بامشکلات مختلف روبرو بودند.

وی افزود:‌ در آغاز جهاد تمام شخصیت های جهادی علیه دشمنان دین و مذهب مردم افغانستان، با همدلی عمل می کردند، اما متاسفانه دشمنان وطن میان آنان تفرقه انداختند.

به گفته وی، حزب حرکت اسلامی به رهبری آیت الله العظمی محسنی در ولایات مختلف کشور، مبارزه علیه نظام کمونیستی و ارتش سرخ شوروی  آغاز نمودند، و خوشبختانه همگام با دیگر مجاهدین انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

به عقیده وی،  آیت الله محسنی شخصیتی علمی و فرزانه است که از زمان جهاد تاکنون به خاطر منافع ملت افغانستان تلاش نموده، اما متاسفانه شماری از مردم علیه او توطئه می کنند. ‌

مختاری تأکید کرد در آغاز جهاد، شوروی ها میخواستند در افغانستان دین مبین اسلام را از طریق جنگ و کشتار بسوی انحراف بکشانند، اما امروز غربی ها و امریکایی ها از راه های نرم (جنگ نرم) چنین عملی را در کشور انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی هادی رهبر حزب حرکت اسلامی ملت افغانستان گفت:‌ حزب حرکت  اسلامی افغانستان هیچ وقت بنام سمت، قوم و مذهب عمل نکرده، بلکه در آغاز جهاد از ۱۹ ولایات کشور حرکت نظامی و فرهنگی را با صداقت و همدلی بر اساس مشوره های مردمی آغاز کرد.

به گفته وی،‌ حزب حرکت اسلامی به رهبری آیت الله محسنی همیشه به خاطر منافع جمعی، صلح دایمی و ثبات دوامدار در سنگر علیه تجاوز دشمنان وطن رزمیدند و هیچ وقت طرف دار جنگ و نا امنی در کشور نبوده است.

به گفته وی، آیت الله محسنی در لویه جرگه اضطراری برای اولین بار نظام کشور را جمهوری اسلامی نامیدند که این عملکرد یکی از افتخارات بزرگ حزب حرکت اسلامی افغانستان می باشد.

گفتنی است که پیام آیت الله محسنی توسط سید حسین هادی یک تن از اعضای حزب حرکت اسلامی نیز بخوانش گرفته شد.

حركت اسلامي افغانستان در 19 حمل  سال 1358 توسط آيت الله العظمي محسني به هدف مبارزه با  نظام كمونيستی و تجاوز ارتش  سرخ شوروي تأسيس گرديد.

با آغاز دهه دموكراسي، آيت الله العظمي محسني حزب حركت را منحل اعلام نمود و حركتِ علمي-فقهي خود را با تأسيس حوزه علميه خاتم النبين آغاز كردند و با تأسيس تلويزيون تمدن و راديو فرهنگ  تعریف نوی از حركت فرهنگي خویش نمودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار