فعالیت ۳۰۰ راهدار در جاده‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با اجرای طرح زمستانه، در حال حاضر ۳۰۰ راهدار در محور‌های مواصلاتی استان مستقر هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  پیرنون مدیر کل حمل و نقل و راهداری در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای طرح زمستانه، ۳۰۰ راهدار در جاده‌های استان مستقر شده اند در حالیکه تعداد راهداران در فصول دیگر ۲۰۰ نفر است.

پیرنون افزود: ۲۵ راهدارخانه در ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه استان برای انجام خدمات و بازنگه داشتن راه‌ها فعال است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر راهداران با ۲۸۱ دستگاه خودرو خدمات می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ۷۲ نقطه حادثه خیز استان، ۱۲ نقطه به عنوان اصلاح هندسی بررسی می‌شود و تا پایان سال دو نقطه از آن اصلاح خواهد شد.

به گفته پیرنون، مطالعات این نقاط تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

وی هزینه این طرح را بیش از ۳۰ میلیارد تومان بیان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین هزینه نگهداری راه‌های اصلی و فرعی استان را سالانه پنج هزار میلیارد ریال دانست و گفت: ۲ تا ۶ درصد هزینه ساخت راه‌ها باید سالانه صرف نگهداری از آن شود.

پیرنون افزود: سه سال متوالی است که میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین با اشاره به نصب علایم جدید در راه‌های استان، گفت: برای نخستین مرتبه و در طول یک سال گذشته ۲ هزار متر مربع تابلوی هدایت مسیر در جاده‌های استان علی رغم وضعیت نامناسب اقتصادی نصب، در منطقه الموت نیز ۲۲ کیلومتر گاردریل احداث و عملیات اجرای گاردریل‌های سه موج و نیوجرسی در آزادراه قزوین - زنجان به طول ۵۵ کیلومتر نیز در حال انجام است.

وی به ۲۴۴ کیلومتر روشنایی در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان اشاره کرد و گفت: این میزان روشنایی، قزوین را در ردیف سومین استان کشور قرار داده است.

پیرنون با اشاره به نصب ۶۰ دوربین در جاده‌های اصلی استان، گفت: هم اکنون ۵۰ درصد این دوربین‌ها فعال است و برخی از آن‌ها نیز به علت سرقت کابل از سوی سارقان با مشکل روبرو هستند.

وی به فعالیت ۳۱ مجتمع خدمات رفاهی استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۷ مجتمع دیگر در حال ساخت است و برای ۱۲ مجتمع موافقت اصولی صادر و ۵۴ مورد دیگر نیز موافقت اولیه صادر شده است.

وی، کمبود مجتمع خدمات رفاهی در آزادراه قزوین - رشت را نبودن عزم جدی برای احداث آن از سوی مالکان مجوز‌ها دانست و گفت: برای این مسیر ۲ مجتمع خدمات رفاهی در حال ساخت داریم و مقدمات دریافت استعلام از سوی ۲ متقاضی دیگر نیز در حال انجام است.

پیرنون با بیان اینکه مقدمات واگذاری آزادراه قزوین - زنجان در دوم خرداد ماه توسط دادستان وقت استان به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده انجام شد، گفت:: عواید و درآمد این آزادراه هم اکنون به حساب منابع داخلی سازمان از طریق خزانه واریز و ۱۰۰ درصد آن نیز قرار شده برای انجام پروژه‌های اجرایی به این جاده اختصاص داده شود و تاکنون ۷۰ درصد از ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده، برای استان تحقق یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: از ۲۴ آذر ماه این استان اجرای پرداخت کرایه حمل و نقل بار جاده‌ای براساس تن - کیلومتر را به مورد اجرا گذاشت.

وی گفت:: با توجه به دغدغه رانندگان استان از سال‌ها پیش در خصوص ناعادلانه بودن قیمت بار، با کار کارشناسی از سوی کارشناسان این اداره کل، محاسبه شاخص‌ها در این زمینه براساس میزان بار و عوامل هزینه‌ای (قیمت تمام شده) محاسبه و پایه آن نیز یک هزار و ۳۳ ریال در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار راننده در بخش حمل و نقل استان، گفت: در حال حاضر قزوین دارای ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه ناوگان باری با میانگین سنی ۲۱ سال و یک هزار و ۳۷۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافر است که در حوزه مسافری ۲۱۵ دستگاه اتوبوس با میانگین سنی ۱۰ سال، ۶۶۰ دستگاه سواری با عمر ۱۰ سال و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس با میانگین سنی ۲۳ سال در سطح استان فعالیت دارند.

وی، میزان حمل کالای استان در سال گذشته را بالغ بر ۸.۶ میلیون تن در قالب ۶۶۲ هزار سفر کامیون دانست که این میزان در ۹ ماهه امسال با رشد ۱۳ درصدی همراه بوده است.

پیرنون گفت: در حوزه مسافر نیز سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در قالب ۲۵۵ هزار سفر از این استان به سایر نقاط کشور جا به جا شدند که سهم جا به جایی مسافران از طریق اتوبوس ۴۰ درصد، مینی بوس ۳۷ و سواری ۲۳ درصد بوده است.

وی به توزیع لاستیک بین رانندگان باری و مسافری اشاره کرد و گفت: از ۲۵ تیرماه امسال با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت ۱۲ هزار حلقه لاستیک به ۶ هزار دستگاه کامیون باری و چهار هزار حلقه لاستیک به ناوگان مسافربری استان توزیع شد.

وی میزان لاستیک مورد نیاز ناوگان باری استان را سالانه ۸۰ هزار حلقه برشمرد وگفت: تاکنون یک سوم لاستیک مورد نیاز بین رانندگان این بخش توزیع شده و برنامه ریزی برای افزایش آن در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نشست خبری مدیر کل حمل و نقل و راهداری قزوین

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار