قاسمی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

تبادلات کارشناسی برای استفاده از پول ملی در تجارت خارجی انجام شده است

سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری این هفته اعلام کرد: رایزنی برای مبادله پول ملی با کشورهای مختلف در جریان است.

//به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری امروز دوشنبه 26 آذر در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر  برنامه وزارت خارجه در خصوص رایزنی با کشورهای مختلف برای مبادله با پول ملی به جای دلار اظهار کرد:در بسیاری  از کشورهای جهان با توجه به سیاست‌های حاکم بر کاخ سفید و استفاده از دلار به عنوان ابزار سیاسی این تفکر هست که چگونه بدون استفاده دلار و شاید دیگر ارزها  می توان از طریق پول های ملی خود همکاریهای  اقتصادیشان  را سامان بدهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با  اشاره به نقش دلار و مشکلاتی که در بازار مالی  به سبب استفاده از آن ایجاد می شود، بیان کرد:کشور‌های نظیر هند،چین و ترکیه در این راستا گام برداشته اند حتی اروپاهم به فکر مبادله غیر دلاری هستند.

وی ادامه داد:با برخی کشور‌ها این مذاکرات  در مورد مبادله با پول ملی  را آغاز کرده ایم  و تبادلات  کارشناسی  در این زمینه صورت گرفته  است.

قاسمی با بیان فرصت طلبی  آمریکا برای کارشکنی علیه ایران،گفت: در شرایط فعلی که آمریکا به دنبال روزنه‌ای برای ایحاد تحریم است و می‌خواهد کارشکنی کند تا نهایی شدن از ذکر جزییات خوداری می کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار