شرط طالبان برای پذیرش آتش بس 6 ماهه

اگرچه تاکنون جزئیات رسمی از مذاکره گروه طالبان و مقامات آمریکایی منتشر نشده است اما اخیرا شماری از رسانه‌های افغانستان اعلام کردند که نمایندگان طالبان در جریان این مذاکرات خواستار واگذاری دولت جدید افغانستان به این گروه هستند.

شرط طالبان برای پذیرش آتش بس 6 ماههبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه تاکنون جزئیات رسمی از مذاکره گروه طالبان و مقامات آمریکایی منتشر نشده است اما اخیرا شماری از رسانه‌های افغانستان اعلام کردند که نمایندگان طالبان در جریان این مذاکرات خواستار واگذاری دولت جدید افغانستان به این گروه هستند.

«تلویزیون‌ یک» گزارش داد که آمریکا در نشست سه جانبه با اعضای دفتر سیاسی طالبان در امارات خواستار برقراری آتش‌بس موقت 6 ماهه در افغانستان شده است و از این گروه خواسته تا بخشی از دولت آینده این کشور را تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش، اعضای دفتر سیاسی طالبان نیز تصریح کردند، تنها زمانی با برقراری آتش‌بس موافقت می‌کنند که رهبری دولت جدید افغانستان به فرد منتخب این گروه واگذار شود.

همچنین کشورهای امارات، عربستان و پاکستان نیز باید تضمین کنند که در صورت برقراری آتش رهبری دولت جدید افغانستان به این گروه واگذار خواهد شد.

تاکنون طالبان به این موضوع واکنشی نشان نداده است، اما این گروه در گذشته همواره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به عنوان شرط اصلی توقف جنگ در افغانستان عنوان کرده است.

سومین دور از مذاکرات طالبان و آمریکا از روز گذشته در ابوظبی با حضور مشاوران امنیت ملی پاکستان، عربستان و امارات در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.