رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هویت زن مسلمان در جهان معاصر بر ولایت تاکید دارد/در معرفی زن مسلمان چندان موفق نبوده‌ایم

هویت زن مسلمان در جهان معاصر بر ولایت تاکید دارد/در معرفی زن مسلمان چندان موفق نبوده‌ایمرئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقطه ضعف بزرگ شیعه در جامعه کنونی معرفی نکردن زنان حکیم و بزرگ اسلام است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، جمیله علم‌الهدی رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر در پرسمان دینی با محوریت «حضرت معصومه (س) الگوی عفاف و حجاب» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به‌اینکه بسیاری از مکتب‌ها شعار حقوق زن را می‌دهند، گفت: اسلام الگو‌های زن برتر را معرفی کرده است و در مذهب شیعه همه چیز براساس ولایت تعیین می‌شود.
 
وی با مطرح کردن این سوال که زنی متدین برای تقرب به‌خداوند چه رفتار و ظهور و بروزی داشته باشد؟ با اشاره به‌زیارتنامه حضرت معصومه (س) تصریح کرد: زیارت حضرت معصومه (س) نشان از انتصابشان به ائمه (ع) بوده و هویتشان نسبت‌هایی است که با اهل بیت (ع) برقرار می‌شود.

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به‌اینکه هویت زن مسلمان در جهان معاصر بر ولایت تاکید است، گفت: ولایت به‌معنی رهبری و سرپرستی است، رهبری اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شاخه‌هایی از ولایت است که هر فردی با پیوند قلب و عقل خود ایجاد می‌کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه ولایت شبکه اجتماعی است که در راستای پیوند مردم با یکدیگر عمل می‌کند، افزود: کل مومنین یک خانواده هستند که با یکدیگر رابطه برادری و با پیامبر رابطه پدری دارند.

وی تصریح کرد: در روابط اجتماعی هر مسلمان باید ولایت را منعکس کند، زنان مومن با ارتباطات خود این ولایت را در زندگی خود نشان می‌دهند.

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به‌اینکه نقطه ضعف بزرگ شیعه در جامعه کنونی معرفی نکردن زنان حکیم و بزرگ اسلام است، گفت: لوازم ولایت در روابط اجتماعی است و فعالیت‌های اجتماعی در رفتار شخصی منعکس می‌شود، در جامعه اسلامی کنونی برای ترویج اسلام و تشیع موفق عمل شده است، اما در معرفی زن مسلمان چندان موفق نبوده‌ایم.

علم‌الهدی افزود: الگو‌هایی نادرست از بین مشرکین در جامعه رسوخ کرده است و ما در این زمینه اقدامی نکرده‌ایم، زنان مومنه با پرداختن به‌معرفی زنان مسلمان می‌توانند نهضتی بزرگ را به‌وجود آورند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

معرفی نکردن زنان حکیم به‌جامعه، ضعف بزرگ جامعه شیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.