فیلم کوتاه داستانی خانه روشن است برگزیده رسمی بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره اینشورت نیجریه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: فیلم کوتاه داستانی خانه روشن است به کارگردانی حامد اَریب، در دهمین حضور بین‌المللی خود برگزیده رسمی بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره اینشورت نیجریه شد.

وی با بیان اینکه، مدت این فیلم ۲۴ دقیقه است، افزود: فیلم کوتاه خانه روشن است از بین ۵۳۰۰ فیلم از ۱۲۴ کشور، برگزیده بخش رقابتی این جشنواره که با مشارکت و همکاری انجمن جهانی گوته برگزار می‌شود، قرار گرفته است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این جشنواره از تاریخ ۵ تا ۹ دی ماه امسال (۲۶ تا ۳۰ دسامبر) در هتل شرایتون شهر لاگوس پایتخت نیجریه برگزار می‌شودو از کارگردان فیلم برای شرکت در این رویداد جهانی دعوت رسمی شده است.

قاسم مصفا با بیان اینکه، این فیلم در سال ۹۴ تولید شده است، افزود: فیلم خانه روشن است قصه خانواده‌ای رشتی است که به خاطر مشکلات اقتصادی مجبور می‌شوند خانه قدیمی و تاریخی پدری را بفروشند.

وی با اشاره به اینکه این فیلم در خانه ترابی یکی از خانه‌های تاریخی رشت ساخته شده است، گفت: فیلم کوتاه خانه روشن است به سفارش انجمن سینمای جوانان ایران - گیلان و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت تولید شده است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: محمدعلی فرمند، فاطمه علی‌پرست، ابوذر آستانی، کافیه سروش، سید کریم سیدین و مسعود شکوری به عنوان بازیگر در فیلم خانه روشن است ایفای نقش کرده اند.

قاسم مصفا در ادامه تصریح کرد: تهیه کننده و کارگردان: حامد اریب، مدیر تصویربرداری: بهروز بادروج، مشاور فیلمنامه: کیهان خانجانی، مدیر تولید: کوروش رنجبر، صدابردار: جاوید حسینی، تصحیح رنگ و نور: محمد زارعی، دستیار کارگردان: هومن فاخته، دستیار تصویر: حسین بدرطالعی، تیتراژ: فاطمه مهدی‌پور، مترجم: شبنم بزرگی، عکاس: افشین میرزایی از دیگر عوامل این فیلم کوتاه هستند.

 

انتهای پیام / ق

اثر حامد اریب برگزیده رسمی  مسابقه بین‌الملل جشنواره اینشورت نیجریه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.