رشد و بالندگی نظام اسلامی در گرو پیوند حوزه و دانشگاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه به منزله دو بال پرواز در آسمان علم و عمل در بلندای انقلاب اسلامی است، گفت: پیوند این دو نهاد لازمه رشد و تکامل و بالندگی نظام اسلامی است و در این راه از هیچ تلاش و کوششی نباید دریغ کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در نشست هم اندیشی مسئولین و اساتید حوزه علمیه و دانشگاه‌های استان در اداره کل تبلیغات اسلامی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه حول محور دین و آموزه‌های قرآن از جمله آرمان‌ها و آرزو‌های دیرینه حضرت امام خمینی (ره) به شمار می‌آمد.

وی با بیان اینکه امروز چهره‌های دلسوز و خیرخواه حوزه نگران دانشگاه و دانشگاهیان متعهد نیز نگران حوزه هستند، ادامه داد: یکی نگران فاصله گیری دیگری از ارزش ها، هنجار‌ها و مبانی دینی و دیگری نگران روزمرگی، ناکارآمدی و عقب افتادن از معادلات جهانی است.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: شاید به نحوی بتوان این ۲ نگاه را به موضوع سنت و مدرنیته ربط داد که در نظام سیاسی باید متناسب با اصول و شاخص‌های تعریف شده، به هم نزدیک شده و نقاط ضعف و قوت هر یک شناسایی و به تناسب آن برنامه ریزی شود.

وی افزود: شکی نیست این برنامه ریزی نیازمند فرایندی علمی و ریشه‌ای است و بحث‌های کلیشه ای، تکراری و سطحی سودی نمی‌بخشد بلکه باید عمیق‌تر و واقع بینانه‌تر وضعیت موجود را تجزیه و تحلیل و پس از آسیب شناسی دقیق، وضعیت مطلوب را ترسیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاهی ژرف و عمیق و تحلیلی جامع هر دو نهاد را که به منزله دو بال برای تعالی و اوج هستند در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب مسئول می‌دانند.

انتهای پیام/ن
 

پیوند حوزه و دانشگاه  دو نهاد لازمه رشد و تکامل و بالندگی نظام اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.