استاندار گلستان:

برای مقابله با موادمخدر فرهنگ سازی شود

استاندار گلستان گفت: استفاده از فضای مجازی برای فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با مواد مخدر تاثیرگذار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  سید مناف هاشمی استاندار گلستان امروز در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تأکید بر اطلاع رسانی و آموزش خانواده‌ها در حوزه مواد مخدر، گفت: تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها خصوصاً دانشگاه ها، آموزش و پرورش، صداو سیما، ورزش و جوانان، باید با ایده‌های نو و برنامه‌های تاثیرگذار فرهنگی، روش‌های نوین برای آگاه سازی جامعه به کار گیرند.

وی ادامه داد: آگاه سازی جامعه از خطراتی که به واسطه مواد مخدر در کمین خانواده هاست باید اولویت اول فعالان این حوزه باشد.

هاشمی، کمیته‌های ۵ گانه شورای هماهنگی را موتور محرکه شورا دانست و گفت: اعضا باید موضوعات مرتبط را با جدیت دنبال کنند.

استاندار گلستان افزود: رؤسای کمیته‌های پنج گانه این ستاد باید نسبت به ارزیابی دقیق و مستمر دستگاه‌های عضو اقدام کنند تا بتوانند نقش و میزان تأثیرگذاری آن‌ها را مشخص کنند.

هاشمی گفت: اگر هر کدام از کمیته‌های ستاد، دستورالعمل‌های ابلاغی حوزه خود را درست انجام دهند قطعا نتیجه بخش خواهد بود، و ما باید جلوی فساد را گرفته و برای ایجاد اشتغال، سرمایه گذاران را جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع حوزه آسیب‌های اجتماعی، امسال از یک میلیارد تومان به ده میلیارد تومان رسیده است، گفت: اگر این منابع در مسیر توسعه درست استفاده نشود نتیجه برای این کارگروه نخواهد داشت.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه راستی آزمایی در پرداخت تسهیلات به این حوزه می‌تواند خیلی موثر و تاثیر گذار باشد، افزود: هرچه بیکاری در جامعه بیشتر باشد قطعا کسانی که به مواد مخدر آلوده می‌شوند، بیشتر خواهد شد.

وی افزود: موضوع مواد مخدر در همه حوزه‌ها نظیر اشتغال، روابط اجتماعی و خانوادگی تأثیر مستقیم دارد و مقابله با این آسیب اجتماعی باید با جدیت در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.

انتهای پیام/م
 

صحبت های استاندار گلستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.