با تقویت ناپایداری‌ها، بارش باران از عصر امروز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت:   بر اساس نقشه‌های پیش بینی  هوا، با  تقویت ناپایداری‌ها  بارش باران که از عصر امروز آغاز می شود تا فردا شب به شدت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه، دمای هوا ۳ تا ۷ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد، افزود: از پدیده‌های جوی دیگر گیلان در چند روز آینده رعد و برق و وزش باد است که در مناطق ساحلی و کوهستانی شدت بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد، از شهروندان و مسافران خواست برای جلوگیری از بروز حوادث مخاطره آمیز از استقرار در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: ناپایداری ها‌ی جوی در گیلان فردا شب کاهش می‌یابد.

محمد دادرس با بیان اینکه، از عصر امروز ارتفاع موج در دریای خزر ۵۰ سانتی متر تا یک متر و ۲۰ سانتی متر و فردا با ارتفاع موج ۷۰ سانتی متر تا ۲ متر خواهدبود افزود: دریا برای فعالیت‌های دریانوردی به ویژه صیادی نامناسب است.

وی همچنین به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، باغداران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی توصیه کرد تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت بارش باران و سرمای هوا بیاندیشند.

 

انتهای پیام / ق

بارش باران در گیلان

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.